4 عامل اساسی تاثیر گذار در درآمد یک فریلنسر

4 عامل اساسی تاثیر گذار در درآمد یک فریلنسر

امروزه شغل های فریلنسر به عنوان یکی از در آمد زا ترین شغل ها شناخته کی شوند. تا پیش از این، فریلنسرها یعنی افرادی که به عنوان فریلنسر کار می کرده اند درصد کمی از جامعه شالین را به خود اختصاص می دادند اما امروزه تعداد افرادی که به عنوان فریلنسر مشغول به کار هستند در حدود 76 درصد افزایش یافته است.

اکوسیستم- در حالی که برخی از فریلنسر ها می توانند در سال به در آمد های 6 رقمی دست یانید اما در اکثر کشورها نرخ در آمد هر ساعت کار برای یک فریلنسر در حدود 19 دلار است. البته از آنجایی که اقتصاد در هر کشور متفاوت است بنابراین در برخی از کشورها این میزان در آمد ساعتی برای یک فریلنسر می تواند بسیار مطلوب باشد. حال آنکه در برخی از کشورهای دیگر این میزان در آمد برای یک فریلنسر میزان مناسب و مطلوبی نیست.

اما بر اساس مطالعات انجام شده عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند در نرخ در آمد یک فریلنسر تاثیر گذار باشد. اگر شما از ان دسته فریلنسرهایی هستید که می خواهید در آمد خود را افزایش دهید به شما توصیه می کنیم تا به 4 فاكتوری که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت توجه کنید.

اولین عامل تاثیر گذار در در آمد یک فریلنسر، کشور و یا حتی شهری است که فریلنسر در آن مشغول به کار است. بی شک کشور و یا شهری که یک فریلسر در آن مشغول به کار است در درآمد وی تاثر گذار است.  در واقع در آمد یک فریلنسر با توجه به میانگین حقوق پرداختی در شهر یا کشور محل فعالیت او افزایش یا کاهش می یابد. بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه هاب استاف، در بریتانیا میانگین نرخ در آمد یک فریلنسر در هر ساعت در حدود 46.54 دلار است در حالی که در فیلیپین میانگین نرخ در آمد یک فریلنسر در حدود 11.72 دلار در هر ساعت ارزیابی شده است. نکته قابل توجه این است که در کشوری مانند کانادا میانگین نرخ در آمد یک فریلنسر در حدود 40.17 دلار است.

در واقع به طور کلی می توان گفت میانگین در آمد یک فریلنسر تا حد زیادی بسته به هزینه زندگی در کشور است. برای مثال هزینه های زندگی در مانیلا 6 درصد ارزان تر از هزینه زندگی در لندن است. از طرفی میزان در آمدی که هر فرد باید پرداخت کند نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در در آمد یک فریلنسر محسوب می شود. بنابراین به طور حتم کشور و شهری که فریلنسر در آن مشغول به کار است تا حد قابل توجهی در در آمد وی تاثیر گذار است.

دومین عامل تاثیر گذار در درآمد یک فریلنسر تجربه و مهارت های فردی او است. هرچه توانایی و مهارت های فردی یک فریلنسر و همچنین حوزه هایی که وی در آن ها دانش کافی برای انجام پروژه های مختلف را دارد، بیشتر باشد در این صورت میزان در آمد وی افزایش می یابد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط هاب استاف، یک فریلنسر با توانایی و مهارت های ابتدایی می تواند در هر ساعت در حدود 16.97 دلار در آمد داشته باشد، این در حالی است که یک فریلنسر با توانایی و مهارت های بالا و در سطح بسیار پیشرفته می تواند به طور متوسط در هر ساعت در حدود 24.87 دلار در آمد داشته باشد. بنابراین یک فریلنسر برای افزایش در آمد خود می تواند در برخی از دوره ها و یا کلاس هایی که برای بالا بردن سطح دانش و توانایی او موثر است شرکت نماید. همچنین فریلنسر هایی که در چندین حوزه مختلف توانایی و مهارت های سطح بالایی دارند به دلیل افزایش شانس یافتن کار و پروژه مناسب با توانایی های آن ها می توانند در آمد بالایی کسب نمایند. یکی از توصیه های مهمی که کارشناسان به فریلنسر ها برای افزایش در آمد می کنند این است که بهتر است فریلنسر ها در دوره های زمانی مرتب به بررسی توانایی ها و به روز بودن دانش خود در زمینه و تخصص کار خود بپردازند تا بتوانند مهارت های خود را با توجه به نیاز بازار افزایش دهند.

فاکتور تاثیر گذار دیگر در نرخ در آمد یک فریلنسر سطح صنایع و یا به عبارتی میزان رشد صنعت در شهر یا کشوری است که فریلنسر در آن مشغول به کار است. در واقع هر چه سطح صنعت و بخش های وابسته به صنعت در کشور و محل کار فریلنسر پیشرفته تر باشد در این صورت در خواست برای استفاده از دانش و انجام پروژه های علمی افزایش می یابد و در این صورت شانس فریلنسر برای یافتن یک پروژه و کار بر روی آن افزایش می یابد.

البته موسسه هاب استاف آمار جالبی در خصوص مقایسه در آمد بازاریابان و فریلنسر ها با تجارب مختلف متشر کرده است که این آمار نشان می دهد متاسفانه فریلنسر ها نسبت به بازاریابان در آمد کمتری را به خود اختصاص می دهند.

اما آخرین عامل تاثير گذار در در آمد یک فریلنسر، داشتن یک وب سایت شخصی است. در واقع شاید از نظر بسیاری از کارشناسان داشتن وب سایت شخصی چندان در افزایش در آمد یک فریلنسر اثر نداشته باشد اما بر اساس مطالعات صورت گرفته داشتن وب سایت شخصی می تواند تا 65 درصد در افزایش در آمد یک فریلنسر اثر گذار باشد. به عنوان مثال در یک کشور با نرخ متوسط در آمد برای یک فریلنسر، میزان در آمد فریلنسری که دارای وب سایت شخصی در حدود 33.99 دلار در هر ساعت است. این در حالی است که میزان در آمد یک فریلنسر بدون وب سايت شخصی در هر ساعت در حدود 20.57 دلار است.

تفاوت سطح درآمد در فریلنسرهایی که دارای وب سایت شخصی هستند با آن دسته از فریلنسرهایی که وب سایت شخصی ندارند به این دلیل است که افراد در دسته اول معمولا بیشتر از افراد در دسته دوم برای صاحبان پروژه های مختلف شناخته شده اند و از این رو شانس وارد شدن به یک پروژه برای این افراد بسیار بیشتر خواهد بود.

از طرفی از آنجایی که فرد در وب سایت شخصی خود می تواند کلیه مهارت ها و قابلیت های فردی خود را توضیح دهد و نمونه های پروژه های انجام شده خود را در آن قرار دهد از این رو دسترسی به اطلاعات فریلنسر برای صاحب پروژه آسان تر خواهد بود.

    نظرات