استارت آپ ویزا و مهاجرت کارآفرینان به کانادا

استارت آپ ویزا و مهاجرت کارآفرینان به کانادا

دولت کانادا از برنامه استارت آپ ویزا (Start-Up Visa program) به عنوان راهی نام برد که کارآفرینان از طریق آن می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

به گزارش اکوسیستم، استارت آپ ویزا در چشم انداز‌‌ برنامه های مهاجرتی سال ۲۰۱۸ کانادا قرار گرفت. از آنجا که برنامه آزمایشی فعلی در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۸  منقضی خواهد شد، وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی این کشور تصمیم دارد قوانین جدیدی را برای اجرای Start-Up Visa program اعلام کند.

این برنامه مهاجرتی در حقیقت مشوقی برای کارآفرینانی است که قصد راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارند. کارآفرینانی که از طریق استارت آپ ویزا اقدام به مهاجرت می‌کنند، با سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی کانادایی آشنا شده و می‌توانند از آنها به منظور تامین بودجه و روش‌های راه اندازی شرکت، مشاوره بگیرند. بالغ بر ۵۰ شرکت و گروه تجاری در کانادا برای حضور در این برنامه معرفی شده‌اند.

در سال ۲۰۱۳ برنامه استارت آپ ویزا به منظور جایگزینی برنامه کارآفرینی فدرال اجرا شد و تا کنون ادامه یافته و ۱۱۷ متقاضی موفق شدند از طریق این برنامه اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

شرایط لازم برای متقاضیان این برنامه

  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه (CLB5)
  • در اختیار داشتن منابع مالی کافی برای شروع یک زندگی در کانادا
  • قصد اقامت در یکی از استان‌های کانادا به غیر از استان کبک
  • دارا بودن شرایط امنیتی و پزشکی کشور کانادا
  • اثبات این موضوع که کسب و کار مورد نظر از طرف یک شرکت کانادایی مورد حمایت قرار می‌گیرد
  • اثبات الزامات مالکیت کسب و کار

دولت محافظه کار هارپر بطور ناگهانی برنامه سرمایه گذاری فدرال که از دهه ۸۰ میلادی فعال بود را متوقف کرد و تمام پرونده‌های این برنامه هم بعد از مدتی بسته شدند. وزیر مهاجرت کانادا در آن زمان، گفته بود این برنامه مناسب نبوده و محافظه کاران برنامه دیگری را معرفی خواهند کرد. در این راستا محافظه کاران دو برنامه را ارئه دادند که یکی Start up program و دیگری برنامه آزمایشی سرمایه گذاری بود. برنامه قابل اتکای سرمایه گذاری به منظور مهاجرت به کانادا همان برنامه سرمایه گذاری کبک است که ظرفیت آن در سال ۲۰۱۷ تکمیل شده است.

    نظرات