سقوط سهام شرکت تسلا بعد از صحبت های الون ماسک

سقوط سهام شرکت تسلا بعد از صحبت های الون ماسک

به گزارش اکوسیستم، روز دوشنبه سهام شرکت تسلا بعد از صحبت های رییس این شرکت در خصوص اینکه تسلا برای افزایش تولید مدل ۳ خودرو های خود با جهنمی در تولید مواجه خواهد شد، ۳٫۵ درصد کاهش یافت.

روز جمعه، الون ماسک در مراسم تحویل خودرو های این شرکت گفته بود، تاکنون در حدود نیم میلیون درخواست برای خودرو های این شرکت از سوی مشتریان ثبت شده است که موجب فراهم آمدن زمینه برای آزمودن تسلا در خصوص موفقیت این شرکت برای تبدیل شده به یک خودرو ساز سود ده خواهد شد.

تسلا برای جبران کاهش درآمد این شرکت و تبدیل شدن آن به یک شرکت سودده، بر روی تولید مدل ۳ خودرو های خود حساب زیادی باز کرده بود. در واقع با تولید این محصول، تسلا از یک بازیگر کوچک در صحنه تولید خودرو به یک وزنه سنگین در صنعت خودرو سازی تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران بر روی سخنان الون ماسک مبنی بر اینکه این شرکت در مرحله اول تولید خودرو های مدل ۳ با چالش بزرگی روبرو خواهد شد تمرکز کرده اند و هنوز در خصوص هدف این شرکت برای رسیدن به جایگاه برتر در صنعت تولید خودرو اظهار نظری نکرده اند.

ماسک به خبرنگاران گفته بود که در ۶ ماه اول تولید خودرو های مدل ۳ این شرکت با چالش بزرگی روبرو خواهد شد. به عقیده سرمایه گذاران این  چالش ها می تواند بر میزان نقدینگی این شرکت تأثیر گذار باشد. شرکت پاولو آلتو یکی از شرکت آمریکایی مستقر در کالیفرنیا، تاکنون بیش از ۲ میلیارد دلار برای تولید خودرو های این شرکت در سال جاری میلادی سرمایه گذاری کرده است.

روز دوشنبه تعدادی از کارکنان این شرکت که مشغول فعالیت در تولید خودرو های مدل ۳ این شرکت هستند، در نامه ای سرگشوده به مدیر این شرکت در خواست دسترسی به برنامه های امنیتی و اطلاعات مربوط به جبران خسارت در این شرکت کرده اند.

در سال ۲۰۱۷ سهام این شرکت در حدود ۵۳ درصد افزایش داشته است. همچنین این میزان افزایش در ماه ژوئن یعنی حدود دو ماه پیش رکورد خود را شکسته است. گفته می شود تولید خودرو های مدل ۳ این شرکت که ارزش آن ها در حدود ۳۵ هزار دلار تخمین زده شده است، قرار است تا سه ماه آینده به ۲۰ هزار دستگاه در ماه برسد. تولید مدل های قبلی خودرو های لاکچری تسلا یعنی X SUV در سال ۲۰۱۵ با مشکلات فراوانی روبرو شد. این محصول با قیمت ۸۰ هزار دلار در بازار به فروش می رسید.

تسلا قول داده بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی تولید خودرو های خود را به ۵۰۰ هزار خودرو در سال برساند. با این وجود این شرکت توانست تنها تعداد ۷۶ هزار ۲۳۰ خودرو را به فروش برساند.

گفته می شود قیمت خودرو های مدل ۳ ین شرکت به ۵۹ هزار دلار برسد. گفته می شود این قیمت می تواند باعث از دست رفتن مشتریان فعلی تسلا بشود.

    نظرات