حسینی مقدم: هنرستان‌ها مسیری هموار برای کارآفرینی دانش آموزان کشور است

سید محسن حسینی مقدم، ‎مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برنامه‌های مهارت آموزی، مسیری هموار به سوی کارآفرینی دانش آموزان خواهد بود.

به گزارش اکوسیستم، حسینی مقدم در ارتباط با برنامه‌های مهارت آموزشی و کارآفرینی دانش آموزان بیان کرد: مسئله تولید و اشتغال از نگاه مسئولان کشور بسیار حائز اهمیت است و هنرستان‌ها نیز با تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای بازار کار می‌توانند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کنند.

‎وی در ادامه افزود: در راستای بهبود کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها جزو برنامه‌های این دفتر است، این جشنواره‌ها با هدف ارزیابی کیفیت آموزش ارائه شده در هنرستان‌ها، شناسایی استعدادها، توانایی‌ها و خلاقیت‌های هنری هنرجویان و معرفی رشته‌ها‌ی فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

‎ مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: هم اکنون ۴۱ رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای در ۴ حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر وجود دارد که در جشنواره هنر‌های تجسمی ما، هنرجویان در ۸ رشته (۶ رشته حوزه هنر و ۲ رشته حوزه صنعت، در بیش از ۴۰ گرایش) با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در پایان متذکر شد: بیشترین آمار شرکت کنندگان در این جشنواره مربوط به رشته گرافیک و نقشه کشی معماری بوده است و هنرجویانی از استان‌های اصفهان، قزوین و تهران بیشترین رتبه‌های برتر این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دادند.

    نظرات