درخواست ارائه اینترنت بدون فیلتر برای رسانه‌ها و دانشگاه‌ها

به گفته ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، نامه‌ای به دادستانی مبنی بر درخواست ارائه اینترنت بدون فیلتر برای رسانه‌ها و دانشگاه‌ها ارسال شده است.

به گزارش اکوسیستم، ابوالحسن فیروزآبادی گفت: پیرو مکاتبات و پیگیری‌هایی که مدیران بعضی خبرگزاری‌ها و دانشگاه‌ها برای داشتن اینترنت بدون پالایش یا فیلتر با ما داشتند، شورای عالی فضای مجازی نیز مکاتبه‌ای با دادستانی کل کشور در این رابطه داشته است، البته مذاکرات شفاهی هم در این رابطه با دادستانی صورت گرفته و صحبت‌هایی نیز در کمیسیون عالی امنیت که از کمیسیون‌های شورای عالی فضای مجازی است در این‌باره انجام شد. نهایتا به این نتیجه رسیدیم که باید اینترنت بدون فیلتر و مناسب‌تر در اختیار رسانه‌ها و دانشگاه‌های بزرگ قرار داده شود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم دادستان کل کشور به عنوان رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، سازوکارهای قانونی لازم را پیموده و این موضوع در اسرع وقت انجام شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در قسمتی از سخنان خود درباره‌ی محمدجواد آذری جهرمی (وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کابینه دوازدهم) گفت: ایشان فردی شناخته شده در حوزه ICT کشور است و دارای سابقه خوبی نیز در این زمینه می‌باشد.

وی افزود: ارزیابی‌ها از سوابق ایشان در عرصه وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت، مثبت است و امیدواریم همانطور که تاکنون منشا اثرات خوبی در زمینه مخابرات کشور بودند، در صورت تایید مجلس شورای اسلامی نیز بتوانند در وزارت ارتباطات عملکرد موفقی داشته باشند.

فیروزآبادی بیان کرد: به نظر بنده مطالبی که بعضا درمورد ایشان و در جهت تخریب وی در فضای مجازی انتشار می‌یابد، صحبت‌هایی است که بیشتر به درد افراد احساساتی می‌خورد. وزارتخانه تکنولوژیک ارتباطات و فناوری اطلاعات از محورهای توسعه و رشد کشور می‌تواند باشد، از اینرو موضوع حائز اهمیت در اداره کردن آن بحث کارآمدی افراد است. در همین راستا آقای جهرمی سابقه درخشان و مثبتی دارند و در حوزه امنیتی هم ماموریت‌های خود را نحو احسنت انجام داده‌ و قطعا باعث افتخار خواهد بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ارزیابی خود از عملکرد دکتر محمود واعظی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایشان در زمینه توسعه ارتباطات کارنامه بسیار خوبی دارند و در دوران تصدی ایشان توسعه زیرساخت‌های کشور و شاخص‌های توسعه شبکه کشور، میزان دسترسی مردم و ضریب نفوذ شبکه‌ای در جامعه به میزان بسیاری افزایش و بهبود داشته است.

وی در نهایت خاط نشان کرد: البته در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدامات انجام نشده‌ی بسیاری وجود دارد و شخصی که به عنوان وزیر مشغول به فعالیت می‌شود باید بتواند در جریان محور توسعه شدن، نقش داشته باشد.

    نظرات