تاپیک سوم؛ از خرید جدید فیس بوک تا طراحی ابزاری برای شناسایی محصولات تقلبی

تاپیک سوم؛ از خرید جدید فیس بوک تا طراحی ابزاری برای شناسایی محصولات تقلبی

این هفته نیز بنا به قرار یکشنبه ها در خصوص مهم ترین اخبار و رویداد هایی که در هفته گذشته رخ داده است صحبت خواهیم کرد. امیدواریم تاپیک این هفته نیز مانند تاپیک دو هفته گذشه مورد استقبال شما قرار گیرد.

به گزارش اکوسیستم، در هفته گذشته اخبار متنوعی از استارت آپ ها و رویدادهای مختلف در حوزه های گوناگون در سراسر دنیا منتشر شده است. در ادامه به ارائه خلاصه ای از اخبار منتشر شده در خصوص هر کدام از این استارت آپ ها خواهیم پرداخت.

تاسیس استارت آپی برای محاسبه میزان کربنی که ما انسان ها در طبیعت تولید می کنیم. در این استارت آپ که توسط سازمان Conservation International  تاسیس شده است افراد می توانند از طریق یک وب سایت به تاثیرات منفی که بر روی طبیعت به جا می گذارند و میزان مشارکت خود در آلودگی و آب و هوا دسترسی داشته باشند. گفته می شود این استارت آپ در پی لغو اجرای معاهده پاریس توسط دونالد ترامپ و افزایش علاقه مردم به کاهش انتشار گاز های مضر طبیعت تاسیس شده است.

استفاده از ربات در یک استارت آپ پیتزایی خبر جالبی بود که هفته گذشته در فضای رسانه ای توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این خبر آمده است که در آمریکا یک استارت آپ از خودرو ون و ربات برای تولید پیتزا استفاده می کند. نکته جالب و قابل توجه در خصوص این استارت آپ این است که قیمت پیتزاهای تولید شده در این استارت آپ رقابتی است و توانسته محبوبیت زیادی برای خود به دست آورد. موسس این استارت آپ شرکت غذایی زیوم است که در ایالت کالیفرنیا آمریکا مستقر است.

فیس بوک مالکیت یه استارت آپ در زمینه مالکیت فکری را بر عهده می گیرد. معمولا اخبار شبکه های اجتماعی به خصوص فیس بوک از جمله اخباری است که به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود. خبری که این هفته در خصوص فیس بوک منتشر شده است، خبر مالکیت فیس بوک در زمینه مالکیت فکری است. این استارت آپ به منظور متوقف کردن کاربرانی تاسیس شده است که ویدیو های مختلف را بدون مجوز باز نشر می کنند. در این استارت آپ امکان جستجو و شناسایی محتواهایی که توسط کاربران در فضای اینترنت بدون مجوز منتشر می شود را فراهم می کند.

خبر جالب دیگری که می تواند نشان دهنده تغییرات عمیق در فضای کسب و کار باشد امضای قرار دارد ۷ رقمی میان یک مدیر عامل نوجوان با NBA است. این مدیر عامل نوجوان که تنها ۱۵ سال سن دارد و صاحب شرکت تولید پوشاک و پاپیون MoS Bows است توانسته است با شرکت NBA قرار داد ۷ رقمی امضا کند. در این قرار داد  شرکت MoS Bows متعهد به تولید پاپیون های شرکت NBA شده است.

راه اندازی استارت آپ جدید برای مدرنیزه کردن صنعت هتلداری نیز خبری بود که توانست باعث خوشحالی فعالان در این حوزه از کسب و کار شود. متاسفانه علی رغم پیشرفت تکنولوژی و وورد آن به حوزه های مختلف کسب و کارف صنعت هتلداری چندان پیشرفت زیادی از نظر تکنولوژی و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا نداشته است. در این استارت آپ به جای استفاده از تلفن برای برقراری ارتباط میان مشتری و خدمه از تبلت هایی که در هر اتاق تعبیه شده است استفاده می شود. گفته می شود این استارت آپ تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد هتل های زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد.

چشم امید استارت آپ های فین تکی در برتانیا به حقوق بازنشستگان این کشور است. در خبرهای متشر شده در هفته گذشته آمده بود که دو استارت آپ فین تکی در انگلستان قصد دارند تا با افزودن خدمات بازنشستگی به محصولاتشان، بازنشستگان را به عنوان مهم ترین بخش از مشتریان خود تبدیل نمایند. به عقیده موسسین این دو استارت آپ بازنشستگان در این کشور از جمله مشتریان بالقوه ای هستند که می توان با ارائه خدمات مناسب با شرایط آن ها آن ها را به مشتریان بالفعل تبدیل نمود.

تشخیص کالای تقلبی از اصلی با استفاده از ابزار جدیدی که توسط استارت آپی Entrupy Inc تاسیس شده است. این استارت آپ برای تشخیص کالاها و محصولات تقلبی برندهایی مثل Prada، Louis Vuitton  و Coach تاسیس شده است. در ابزار طراحی شده در این استارت آپ از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای مقایسه ویژگی های مختلف محصولات و تشخیص محصول اصلی از محصول تقلبی استفاده می شود. داده های آموزشی این ابزار در حدود ۳ میلیون عکس مختلف است.

قانون جدید آمازون برای ارسال خودکار محصولات فروشندگان شخص ثالث از طریق این وب سایت. در اخبار منتشر شده آمده است که آمازون قصد دارد امکان ارسال خودکار کالاهای فروشندگان شخص ثالث را از طریق این وب سایت و سرویس های خود فراهم کند. در این قانون جدید خریدارانی که از این وب سایت محصولاتی خریداری می کنند چه این محصولات متعلق به شرکت های ثالث باشد و چه متعلق به خود آمازون،  می توانند به راحتی کالاهای خود را پس دهند. وضع این قانون جدید آمازون باعث اعتراض شدید صاحبان کسب و کار زیادی شده است. به گفته بسیاری این قانون می تواند آسیب های جدی برای فضای کسب و کار در پی داشته باشد.

    نظرات