کمک مالی اضطراری به سرویس Sound Cloud

کمک مالی اضطراری به سرویس Sound Cloud

Sound Cloud یکی از سرویس های پخش موسیقی است که کاربران زیادی دارد. اخیرا مدیر عامل این سرویس در پی بر آورد هزینه های بالای آن، سیاست صرفه جویی و ریاضت اقتصادی را اتخاذ کرده است. از طرفی سازمان های بزرگی سرمایه گذاری های جدید را در این سرویس شروع کرده اند.

به گزارش اکوسیستم ، دو سازمان بزرگ و فعال در زمینه موسیقی مثل گروه سرمایه گذاری راین بانک نیویورک و سیستم دارایی مستقل سنگاپور به نام Temasek بودجه ای برای با ۱۶۹٫۵ میلیون دلار را برای کمک مالی و سرمایه گذاری در سرویس Sound Cloud در نظر گرفته اند. ماه گذشته این شرکت برای کاهش هزینه های خود در حدود ۴۰ درصد از کارمندان خود را به حالت تعلیق در آورده است. در این شرکت در حدود ۱۷۳ کارمند نیز اخراج شده اند. به نظر می رسد سرمایه گذاری های اخیر، در پی بحران های مالی پیش آمده برای Sound Cloud بتواند این شرکت را از سراشیبی سقوط به سربالایی پیشرفت بکشاند. هر چند اتخاذ تصمیم های درست از جمله مواردی است که باید به آن توجه زیادی شود.

در ارزیابی های اخیر، ارزش سهام این شرکت بسیار کاهش داشته است. در ارزیابی های انجام شده در دوره های گذشته ارزش سهام این شرکت به طور کلی در حدود ۷۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده بود این در حالی است که در ارزیابی های جدید این میزان به ۱۶۹٫۵ میلیون دلار رسیده است. به نظر می رسد سرمایه گذاری های جدید انجام شده در Sound Cloud این شرکت را از سرمایه گذاران قبلی بی نیاز نماید. در حال حاضر دو نفر از گروه راین در هیات مدیره Sound Cloud عضو هستند. یکی از این دو نفر فرد دیویس، معاون سابق در یکی از شرکت های فعال در صنعت موسیقی است و دیگری جو پوتنوءتیل معاون راین است که سرمایه گذاری های زیادی در زمینه موسیقی تا کنون انجام داده است.

بر اساس اعلام Sound Cloud کل در آمد این شرکت در یک سال در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است که با کاهش هزینه ها می توان این میزان در آمد را تا حد زیادی افزایش داد به نحوی که دیگر نیاز به سرمایه گذاری های خارجی در این شرکت نباشد.

در پی شکایت های کارمندان اخراجی از این شرکت،  Sound Cloud اعلام کرده است که تعدیل نیرویی که ماه گذشته در این شرکت انجام شده است نتیجه بررسی های زیادی است که طی چندین ماه گذشته برای کاهش هزینه ها انجام شده است. اما به عقیده کارمندان و نیروهای اخراج شده این شرکت هیچ گونه برنامه ریزی قبلی برای این تعدیل نیرو در این شرکت وجود نداشته است و تعدیل نیرو در Sound Cloud یکباره انجام شده است.

در حال حاضر موسیقی ها و صداهای ثبت شده در Sound Cloud در امنیت کامل هستند و مشترکان می توانند به همان روش های قبلی از Hن ها استفاده کنند. اما مدیر عامل این شرکت به دنبال راهی است برای تغییر سطوح اشتراک کاربران در دسترسی به این موسیقی ها  و صداها. از طرفی یکی دیگر از سیاست های این شرکت، افزایش تبلیغات آن لاین است. به گفته مدیر عامل این شرکت در صورتی که Sound Cloud به فکر تامین مالی خود نباشد و اقدامات لازم را نداشته باشد تا پایان سال ورشکسته خواهد شد.

به عقیده وی سرمایه گذاران جدید Sound Cloud می بایست به دنبال راه حل جدیدی برای افزایش میزان در امد این سرویس باشند. در واقع استفاده از مدل های کسب و کار جدید، تولید محصولاتی که به صورت مستقیم با این سرویس در ارتباط هستند و ایجاد حق کپی رایت برای استفاده از آثار نگهداری شده در این سرویس می تواند یکی از روش های مناسب باشد.

در صورتی که تصمیم های درستی در Sound Cloud اتخاذ شود این سوریس می تواند در رقابت بزرگی با یوتیوب قرار گیرد و چه بسا کاربران زیادی را به خود جلب نماید و کم کم جای یوتیوب را در بین مخاطبان بگیرد.

    نظرات