آخر هفته سبز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود

آخر هفته سبز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود

آخر هفته سبز (رویداد استارتاپ ویکند گونه) با محوریت محیط زیست از چهارشنبه لغایت جمعه هفته جاری در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، با تعریفی ساده و ابتدایی می‌توان استارتاپ را اینگونه تعریف کرد که شرکت نوپایی است که با ایده‌ای ساده و اولیه شروع می‌شود و به سرعت رشد و توسعه پیدا می‌کند. گوگل، مایکروسافت و اپل از نمونه‌های موفق استارتاپ‌های جهانی هستند که با ایده‌ای ساده شروع به کار کردند و علاوه بر درآمدهای میلیاردی، امروزه بر دنیا نیز تاثیرگذار هستند.

معمولا برای شروع یک استارتاپ احتیاج به سرمایه زیادی نبوده و این شرکت‌ها به کمک فناوری، توسعه و گسترش پیدا می‌کنند. برای داشتن استارتاپی موفق به تکنیک‌های مختلفی نیاز است.

نحوه برگزاری آخر هفته سبز

در اولین روز رویداد، ایده‌ها مطرح شده و از بین آن‌ها با رای حاضران ایده‌های برتر انتخاب می‌شود. صاحبان ایده‌های برتر تیم تشکیل داده و تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده را جذب می‌کنند.

در دومین روز آخر هفته سبز، تیم‌ها ایده‌ی خود را اجرایی می‌کنند. در این مرحله مربیانی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص می‌باشند گروه‌ها را در راستای اجرایی کردن ایده‌هایشان هدایت و یاری نموده و حتی در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت نیز برگزار گردد.

در سومین روز رویداد، تیم‌ها آخرین تلاش خود را برای تولید کردن نمونه‌های اولیه از محصول انجام داده و برای ارائه آن در حضور داوران آماده می‌شوند. عصر سومین روز، تیم‌ها در حضور داوران توضیحاتی را برای توجیه اقتصادی ایده‌ی خود، ارزشی که عرضه می‌کند، مصرف کنندگان نهایی محصول و... ارائه می‌دهند.

 

    نظرات