اتاق کارآفرینی به منظور حمایت از هنرجویان کاردانش ایجاد می‌شود

اتاق کارآفرینی به منظور حمایت از هنرجویان کاردانش ایجاد می‌شود

سید مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به حمایت همه جانبه از هنرجویان کارآفرین، از تصویب تشکیل اتاق کارآفرینی در شورای مشورتی برنامه و بودجه در دو استان کشور خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، آذرکیش در نخستین جشنواره مرکز رشد کارآفرینی آموزش و پرورش که در خراسان رضوی برگزار شد، این جشنواره‌ها را نقطه عطفی برای رشد کارآفرینی عنوان کرده و گفت : بر اساس تمام اسناد بالا دستی به خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باید روحیه کار آفرینی متناسب با اقتصاد مقاومتی در دانش آموزان ایجاد شده و تقویت گردد.

وی موضوع کارآفرینی را یکی از ویژگی‌های اصلی مدارس در افق ۱۴۰۴ دانست و در ادامه افزود: راه اندازی اتاق کارآفرینی به تربیت کارآفرین به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی مدرسه در افق ۱۴۰۴ به عنوان جلوه‌ای از تحقق مراتب حیات طیبه کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از خلاقیت، ریسک‌پذیری و انعطاف‌پذیری از ویژگی‌های اصلی یک کارآفرین عنوان کرد و گفت: کارآفرینی معادل ارزش آفرینی بود و هرکجا که کارآفرینی وارد شود منجر به تولید ثروت خواهد شد، به همین دلیل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر به وجود آوردن فرهنگ مهارت گرایی به جای مدرک گرایی برای تولید ثروت و توسعه پایدار است.

آذرکیش اظهار داشت: به منظور توسعه و رشد فرهنگ کارآفرینی در حوزه‌های ساختاری، شورای سیاست گذاری و دبیرخانه کارآفرینی را فعال کردیم تا قادر باشیم به پذیرش فرهنگ کارآفرینی در آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی در پایان یادآور شد: اجرای برنامه‌های طرح کاشف برای یک میلیون و هشتصد هزار دانش آموز در دوره اول متوسطه و تعریف درس کارآفرینی برای دانش آموزان رشته‌های کاردانش، نظری و فنی و حرفه‌ای از جمله اقداماتی می‌باشد که در این راستا انجام شده است.

    نظرات