بازشدن درب‌های صنعت بیمه به روی استارتاپ‌ها با اولین ماراتن برنامه نویسی

بازشدن درب‌های صنعت بیمه به روی استارتاپ‌ها با اولین ماراتن برنامه نویسی

نخستین ماراتن برنامه نویسی استارتاپ‌ها در صنعت بیمه با عنوان رویداد BIMEHTEC در روزهای 16 الی 28 مهر ماه سال جاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌گردد.

به گزارش اکوسیستم، دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، عصر ديجيتال و اطلاع رساني است بطوریکه حتی جنگ‌ها نیز به جنگ سایبری تبدیل شده است. در این شرایط ورود شتاب دهنده‌ها به عرصه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، گردشگری، انرژي و اقتصاد مسئله‌ای ضروری و غیر قابل اجتناب است.

در همین راستا و با در نظر گرفتن سرعت ورود فناوری‌های جدید به صنایع و کسب و کارهای سنتی، شرکت‌های فعال در حوزه بیمه نیز در تلاش هستند تا خود را با فضای استارتاپ‌ها هماهنگ سازند. اما در این مسیر کمبودهایی نیز وجود داشته و حتی نبود مقررات و آئین نامه‌های مورد نیاز برای فعالیت کاملا احساس می‌شود. به همین دلیل می‌توان یکی از دلایل عقب ماندگی صنعت بیمه در زمینه فعالیت‌های استارتاپی را فقدان آیین نامه دانست، بنابراین ضرورت دارد که بیمه مرکزی برای هماهنگی شبکه فروش سنتی با استارتاپ‌ها آیین نامه‌ای مناسب تدوین نماید، به همین دلیل نیز برای اولین بار ماراتن برنامه نویسی استارتاپ‌ها در صنعت بیمه با عنوان رویداد BIMEHTEC طی روزهای 26 تا 28 مهر ماه سال جاری در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

تلفیق سنت و مدرنیته با ورود استارتاپ‌ها به خدمات بیمه‌ای و تلفیق سنت و مدرنیته

 بیانیان مدير عامل بيمه آرمان در نشست خبری دانشگاه شهید بهشتی كه با هدف تشریح اولین ماراتن برنامه نویسی صنعت بیمه برگزار شده بود، بیان کرد: بطور معمول هر نوآوری که به وجود آید با مقاومت‌هایی در هر کسب و کار روبرو می‌شود و بطور کلی هر ایده‌ای که قصد داشته باشد افکار کلاسیک را کنار گذاشته و خدماتی نوین را عرضه دهد، احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهد شد. به همین دلیل باید به استارتاپ‌ها کمک کرد که این مرحله را پشت سر گذاشته و با سرعتی مناسب خدماتی نوین در حوزه بیمه ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: در بعضی از مناطق جهان حرکت براي حضور استارتاپ‌ها در عرضه خدمات بیمه‌ای از سال‌ها است که شروع شده، در کشورمان هم بعضی از شرکت‌ها مانند بیمه آرمان قصد دارد تا تحولی را در صنعت بیمه ایران به وجود آورد و وارد فضای استارتاپ‌ها، فين تك‌ها و فناوري‌های جديد براي بازاريابي و ارائه خدمات بهتر شوند.

بیانیان با اشاره به اینکه اکثر خدمات بیمه‌ای مانند بیمه شخص ثالث همچنان بصورت کاغذ است، گفت: فروش بیمه نامه شخص ثالث جزو پرفروش‌ترین بیمه نامه‌ها در کشورمان می‌باشد و قصد داریم تا با حرکتی نوین بیمه نامه کاغذی برای شخص ثالث حذف گردد.

وی اظهار داشت: نمی‌توان مانع از جریان تحول حاصل از تکنولوژی شد، چرا که این تحول در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وارد شده است. در حوزه بیمه نیز با برنامه ریزی همه جانبه ورود استارتاپ‌ها با اقبال همگاني مواجه می شود.

مدير عامل بيمه آرمان خاطر نشان کرد: استارتاپ‌ها برای وارد شدن به این عرصه باید جسارت لازم را داشته باشند، زیرا بازار صنعت بیمه برای سال‌ها در انحصار شرکت‌های بیمه بوده است و استارتاپ‌ها باید سعی کنند که سهمی از این بازار را به دست آورند و اشخاصی که افکار سنتی دارند نیز ناچارند به مسیر تحول فناوری‌های نوین بپیوندند.

شبكه فروش سنتي با استارتاپ‌ها از طریق تدوین آیین نامه مناسب

در ادامه این نشست صدیق نوحی قايم مقام بيمه آرمان اظهار داشت: طبق بند 7 ماده 5 قانون بیمه مرکزی هدایت و راهنمایی بیمه‌ها و نظارت بر شبکه فروش و کارگزاران از وظایف بیمه مرکزی بوده و بیمه مرکزی باید بر رویه‌های جدید نیز نظارت داشته و برای تلفيق شبكه فروش سنتي با استارتاپ‌ها ايين نامه تدوين نماید.

صدیق گفت: ورود استارتاپ‌ها و عرضه خدمات نوین بیمه‌ای در حقیقت تلفیق سنت و مدرنیته با هدف ارائه خدمات بهتر در این صنعت است و باید اشکال مدرن و کلاسیک با یکدیگر آمیخته شود تا منجر به ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تری شود.

وی ضمن اشاره به این نکته که بیمه مرکزی مخالف نوآوری نیست خاطر نشان کرد: در حال حاضر نوآوری می‌تواند به شکل اپلیکشن‌های قابل دسترس برای عموم مردم باشد، در این بین فقط احتمال دارد که شبکه سنتی فروش با این موضوع مخالف باشد که آن هم با تدابیری می‌تواند با شبکه نوین تلفیق شود.

هادي رييس الذاكرين، كارشناس بيمه نيز در ارتباط با این موضوع گفت: بيمه مركزي و پژوهشكده بيمه سياست گذاری معینی در مورد فناوري های نوين بيمه‌اي و استارتاپ‌ها ندارند.

در ادامه این نشست پویا کندری مدیر ماراتن برنامه نویسی استارتاپ‌ها در صنعت بیمه و مدیراجرایی شتاب‌دهنده فارابی خاطرنشان کرد: مالکیت محصول و ایده در این طرح متعلق به استارتاپ‌ها بوده و حتی در دوره شتاب‌دهی نیز مالکیت به آنها تعلق خواهد داشت. ولی با ورود سرمایه گذارها بخشی از سهم طرح استارتاپي به شرکت بیمه یا سرمایه گذار تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم این رویداد سبب شود استارتاپ‌های مناسبی بیرون آیند و گذشته از بحث فرهنگ سازی به دنبال آن هستیم که تیم های مناسبی انتخاب شوند تا بتوانند باانگیزه و اشتیاق وارد فعالیت شوند و چند روز قبل از برگزاری رویداد ماراتن برنامه نویسی در صنعت بیمه با استارتاپ ها جلساتی برگزار خواهد شد.

مدیر ماراتن برنامه نویسی استارتاپ‌ها در صنعت بیمه بیان کرد: این ماراتن با هدف معرفی ظرفیت های بازار و فناوری های بیمه به دانشجویان مستعد، کارافرینان و استارتاپ های علاقمند برگزار می‌شود. انتظار داریم 40 تیم 3 تا 5 نفره برای حضور در این ماراتن ثبت نام کنند؛ تیم ها توسط دبیرخانه رویداد گزینش شده و از بین آنها تیم برتر برای شرکت در مسابقه انتخاب می شوند و اعضای تیم های شرکت کننده می توانند شامل برنامه نویسان ، کاربر و طراحان کاربری و ظاهری باشند.

کندری بیان کرد: به تیم های اول تا سوم به ترتیب 10،5 و 3 میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود و به علاوه شتاب دهنده فارابی از تیم‌های برتر دعوت می‌کند تا با حمابت بیمه آرمان فعالیت خود را دوره شتاب‌دهی ادامه می‌دهند و از سرمایه گذاری و حمایت بیمه آرمان استفاده کنند.

وی هدف از برگزاری ماراتن برنامه نویسی استارتاپ‌ها در صنعت بیمه را حمایت و به وجود آمدن فرصتی برای جوانان و دانشجویان کشور بیان کرد تا بتوانند ایده و طرح‌های نوین خود را به کسب و کار تبدیل کند و با استفاده از راهکارهای نوینی که ارائه می‌شود کیفیت خدمات ارتقاء یافته و کیفیت بهتری به مشتریان ارائه گردد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت www.bimehtech.com مراجعه کنند.

    نظرات