روح فناوری و نوآوری به عرصه خبر و رسانه دمیده می‌شود

روح فناوری و نوآوری به عرصه خبر و رسانه دمیده می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری در عرصه رسانه و خبر، بیان کرد: معاونت علمی علاوه بر توسعه شرکت های دانش بنیان و تزریق روح فناوری و نوآوری در بخش خصوصی، تلاش می کند بخش های دولتی و ماموریت محور کشور را نیز به عرصه دانش بنیان ها وارد کند.

وی افزود: ایجاد مجموعه هایی که بتوانند به کمک روش های استارتاپی و به شکل کسب و کارهای نوپا به تحقق اهداف عالی بنگاه رسانه ای برای استفاده از پتانسیل ها موجود در رسانه های کشور کمک کنند ضروری است.

به گفته سجادی نیری، در رسانه های داخلی مخزنی وجود دارد که از دل این مخزن ارزشمند، استارتاپ ها و کسب و کارهای نوینی می تواند جوانه بزند.

وی همچنین تصریح کرد: به طور مثال مخزن عکس ایرنا گنجینه ای است منحصر به فرد و همین حوزه می تواند ورود به عرصه های نوآورانه و استارتاپی را تسهیل کند. این کار باید بر اساس ماموریت های سازمان و نهادها با یک نگاه نوآورانه و خلاق صورت گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: امروز اینجا هستیم که با همت و کمک دانشکده خبر یک نمومه موفق از یک مرکز نوآوری در عرصه رسانه و خبر را در کشور ایجاد کنیم. ایجاد این نمونه موفق در اولین قدم بسیار سخت و زمان بر است ولی می تواند یک الگوی مدونی برای نمونه های دیگر باشد.

وی معتقد است که وجود دانشکده خبر، دانشجویانی که در این عرصه تحصیل می کنند و ذهن های بازی که در این زمینه وجود دارد می تواند به تحقق زودتر و بهتر این هدف کمک کند.

سجادی نیری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تشکیل تیم هایی ذیل مرکز نوآوری عرصه خبر و رسانه، گفت: اگر تیم ها شکل بگیرند و به کسب و کارهای نو و استارتاپی منجر شوند، معاونت علمی و فناوری از آنها حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: حوزه علوم انسانی و اجتماعی یکی از حوزه های مهجور مانده در کشور است که به مدد وجود چنین مراکزی می تواند ثابت کند که پتانسل خوبی برای درآمدزایی، اشتغالزایی و ایجاد کسب و کارهای نوین دارد.

شکل‌دهی به فعالیت اساتید دانشگاهی عرصه خبر

این تفاهم نامه با هدف گسترش و همفکری در حوزه نوآوری و همچنین ایجاد کسب و کارهای خلاق در حوزه خبر و رسانه میان ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشکده خبر منعقد شده است.

هدف این تفاهم‌نامه شکل‌دهی و ساختارمند کردن فعالیت‌های اساتید، دانشجویان، فارغ التحصیلان و فعالان عرصه رسانه به منظور تشکیل شرکت های خلاق، فناور، دانش بنیان و نیز تجاری سازی دستاوردها و ایده‌های نوآورانه در زمینه رسانه است.

راه اندازی مرکز نوآوری در عرصه رسانه و خبر مهم ترین نتیجه امضای این تفاهم نامه است که با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشکده خبر محقق خواهد شد.

ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم نامه متعهد شده است که مواردی چون «راه اندازی مرکز نوآوری رسانه در دانشکده خبر»، «حمایت از تجهیز و راه اندازی کارگاه های منطبق با سیاست های برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق با مشارکت دانشکده، برای بهره برداری مشترک» و «پشتیبانی از سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و سایر رویدادهای مورد توافق» را پیگیری کند.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات