تاپیک دهم: از فروش کسب و کار تراشه شرکت توشیبا تا سفر با موشک از رویا تا واقعیت

تاپیک دهم: از فروش کسب و کار تراشه شرکت توشیبا تا سفر با موشک از رویا تا واقعیت

این هفته نیز طبق یکشنبه های گذشته به بررسی و مرور 5 خبر مهم در دنیای استارتاپ و کسب و کار بین الملل خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته و با شروع فص پاییز اخبار زیادی در حوزه کسب و کار و استارتاپ های بین المللی در فضای رسانه ای منتشر شد. از فروش کسب و کار تراشه توشیبا تا ایده الون ماسک برای سفر با موشک به جای سفر با هواپیما و ماشین.

به گزارش رسانه های مختلف، شرکت توشیبا کسب و کار تراشه خود را با قیمت 18 میلیون دلار به فروش رساند. مدت زیادی بود که خبرهای زیادی پیرامون ماجرای فروش کسب و کار تولید تراشه‌ شرکت ژاپنی توشیبا می‌شنیدیم، بطوریکه این ماجرا به یک موضوع دراماتیک مبدل شده بود، ولی یک پایان غافلگیر کننده داشت. علیرغم اینکه بین خریداران این کسب و کار اسامی مختلفی به چشم می‌خورد و شرکت وسترن دیجیتال نیز که یکی از سهام داران توشیبا است سعی داشت در فرآیند فروش اختلال کند، ولی بالاخره یک گروه خصوصی تحت رهبری بین کپیتال با رقمی معادل ۱۸ میلیارد دلار کسب و کار مذکور را خرید. توشیبا انتظار دارد روند واگذاری واحد تولید تراشه بدون هیچ مشکل قانونی صورت گیرد.

راز میلوینر شدن از زبان مارک کوبان منتشر شد. مارک کوبان یکی از ثروتمند ترین سرمایه داران کشور آمریکا و صاحب شرکت های موفق مختلفی است. او اخیرا راز موفقیت خود را با دیگران به اشتراک گذاشته است. مارک کوبان مرد بسیارموفقی است. مارک همچنین فرد بسیار با هوشی نیز هست. علاوه بر این ها، او شخص بسیار خوبی است. مارک ارتباطات زیاد و سرمایه بالایی دارد، او گنجینه ای از تجربه نیز دارد… ولی او یک چیز ندارد و اصلا نمی خواهد که داشته باشد و آن “استراحت” است.

شرکت سامسونگ به عنوان یکی از 5 شرکت تاثیر گذار در آسیا شناخته شد. مجله آمریکایی فوربس که اخیرا ۱۰۰ سالگی انتشارش را جشن گرفت، فهرستی از ۵ شرکت اثرگذار آسیا را منتشر کرده که شرکت سامسونگ نیز یکی از اعضای این لیست است. چهار شرکت دیگر لیست منتشر شده توسط فوربش شامل برندهای علی بابا، سونی، تویوتا و بانک HDFC هند است. فعالیت تمام شرکت‌های یاد شده به آسیا محدود نیست و در دیگر نقاط جهان نیز فعالیت دارند. سامسونگ از محل فروش محصولات خود از قبیل تراشه‌های NAND، چیپ‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند سود فراوانی را به دست آورده است. کمپانی سامسونگ بخش عمده‌ای از موفقیت خود را مدیون مدیریت لی کن هی (Lee Kun Hee) و فرزند موسس این شرکت لی بیونگ چول (Lee Byung-chul) است.

اوبر برای لغو ممنوعیت خود در شهر لندن انگلستان، تلاش می کند. در پی ممنوعیت فعالیت اوبر در لندن، این کمپانی از کاربران خود خواست برای لغو این ممنوعیت به حمایت کنندگان از اوبر بپیوندند. چندی پیش مجوز فعالیت شرکت اوبر در لندن لغو گردید، در پی این اقدام اوبر از کاربران خود در این شهر درخواست کرد که هر چه زودتر به حمایت کنندگان این شرکت بپیوندند و امضای خود برای لغو این ممنوعیت را خطاب به صدیق خان شهردار لندن را در وب‌سایت Change.org ثبت کنند. تا کنون مجموع این امضاها به بیش از ۶۰۰ هزار امضا رسیده که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی در انگلستان بی سابقه بوده است. تام الویج (Tom Elvidge) مدیر شرکت اوبر در لندن ایمیلی را به مشتریان ارسال کرده و در آن گفته: ما اطلاع داریم که تا چه میزان شهروندان لندن از این تصمیم تعجب کرده‌اند. وی اضافه کرد که با ممنوعیت اپلیکیشن اوبر، شهردار و شرکت حمل و نقل لندن، به جمع محدودی پیوستند که قصد دارند انتخاب مشتریان را محدود کنند. بر طبقه گفته های الویج، این شرکت شکایتی را به زودی در دادگاه تنظیم خواهد نمود.

آیا سفر با موشک به واقعیت می پیوندد؟ ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی اسپیس اکس گفته موشکی که به منظور سفر در منظومه شمسی طراحی و ساخته شده باشد، انقلابی بزرگ را در سفرهای زمینی به وجود خواهد آورد. به گفته ماسک با استفاده از موشک BFR که حداکثر سرعت آن حدود ۲۹ هزار کیلومتر در ساعت است، قادر خواهیم بود در کمتر از یک ساعت به هر نقطه از زمین که بخواهیم، سفر کنیم. وی در شصتم و هشتمین کنگره بین المللی فضانوردان در استرالیا این برنامه بلند پروازانه را اعلام کرد و برنامه‌های اسپیس اکس با هدف انجام ماموریت‌هایی در مریخ و قمر این سیاره را به نمایش گذاشت. ماسک گفت: این نوع از سفرها باعث می‌شود تا اکثر سفرهای طولانی ظرف کمتر از نیم ساعت صورت گیرد.

 

    نظرات