حمايت دولت از تولیدکنندگان اپلیکیشن های موبایل

حمايت دولت از تولیدکنندگان اپلیکیشن های موبایل

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های موبایل، فراخوان ثبت‌نام در وام وجوه اداره شده را منتشر کرد.

به گزارش اکوسیستم، فراخوان ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات اپلیکیشن‌های تلفن همراه (Mobile-APP) از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد. بر طبق این فراخوان از توسعه دهندگان حقیقی و حقوقی نرم‌افزارهای کاربردی ایمن و محتوای چند رسانه‌ای برای تلفن همراه حمایت خواهد شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این حمایت‌ها را به صورت وام وجوه اداره شده، انجام می‌دهد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این لینک اقدام به ثبت نام کنند.

این حمایت شامل آن دسته از افراد حقیقی و حقوقی می‌شود که در گذشته لااقل یک اپلیکیشن کاربردی و با کیفیت موبایل را تولید کرده باشند، سقف تسهیلات تعلق گرفته برای هر متقاضی معادل 150 میلیون ریال است.

شیوه‌ی ارزیابی

طرح‌های ثبت شده از طریق وبگاه وجوه اداره شده، بعد ارزیابی و بررسی در کارگروه ارزیابی استانی و تایید نهایی در دبیرخانه، برای طی نمودن مراحل بعدی به صندوق کارآفرینی امید معرفی خواهند شد.

ترکیب کارگروه ارزیابی استانی نرم‌افزارهای کاربردی ایمن تلفن همراه به صورت زیر است:

  • مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان (رئیس کارگروه)
  • نماینده پارک علم‌وفناوری استان (دبیر کارگروه)
  • نماینده صندوق کارآفرینی امید
  • نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان
  • یک نفر از خبرگان و توسعه دهندگان با سابقه اپلیکیشن‌های کاربردی موبایل به انتخاب مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

    نظرات