اولویت مشتریان کیفیت است نه قیمت

گزارشی که اخیرا مجمع جهانی اقتصاد (world economic forum) منتشر کرده است، نشان می‌دهد در 2 سال گذشته جستجوی عبارت بهترین محصول در اینترنت 80 درصد رشد داشته است و این یعنی اولویت مردم کیفیت است نه قیمت.

به گزارش اکوسیستم، مجمع جهانی اقتصاد در گزارش خود از انسانیت، انعطاف پذیری و قابلیت انطباق به عنوان سه شرط اصلی بقای کسب و کارها در دنیای رقابت امروز نام برده است.

در این گزارش ذکر شده بود که اکنون ساختمان‌هایی که در مناطق زلزله خیز ساخته می‌شوند، انعطاف پذیرتر و سازگارتر از گذشته هستند و این انعطاف پذیری نه ضعف، بلکه یک نقطه قوت است. این مجمع خاطر نشان کرد که خرده فروشان و کارخانه‌ها برای ارائه انعطاف و قابلیت انطباقی، نیازمند سازماندهی مجدد به منظور رویارویی با چالش‌های ناشی از مواجهه با رفتارهای جدید مصرف کنندگان و نوآوری‌های فنی هستند.

مجمع جهانی اقتصاد با اشاره به این موضوع که تمرکز مدل‌های اجرایی جدید باید بر همگرایی با مردم، همکاری و هدف متمرکز باشد؛ خاطر نشان کرد، مردم اولویت هستند، زیرا کسب و کارهای موفق هیچگاه نیازمندی‌های مشتری را نادیده نمی‌گیرند و آنها را در راس اولویت‌های خود می‌دانند.

این نهاد بین المللی در گزارش خود تشریح کرد، مشتریان همزمان قادرند نقش بخشی از نیروی کار کسب و کارها را نیز ایفا کنند و کسب و کاری که بر اساس خواسته‌ها، نیازها و آرزوهای مشتری بنا شده باشد، می‌تواند فرایندها و نوآوری‌های خود را در جهت بقا توسعه دهد.

این مجمع اعلام کرد، در حال حاضر دانش و آگاهی مشتریان راجع به فرایند کسب و کار و ساخت محصولات نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است و در این شرایط آنها انتظار یک رابطه همکاری با شرکت‌ها دارند که فراتر از یک رابطه خریدار و فروشنده باشد و این در چهارچوب محدود معامله قرار نمی‌گیرد.

این نهاد اقتصادی در ادامه گزارش خود، اشاره کرد این بدان معنی نیست که مشتریان خرید خود را محدود می‌کنند، بلکه تحقیقاتی که انجام شده است، نشان می‌دهد مردم در انگلیس وقت بیشتری صرف خرید می‌کنند تا سرگرمی و در ژاپن نیز وقت بیشتری صرف خرید می‌شود تا وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی.

طبق این گزارش می‌توان نتیجه گرفت که مشتریان پیش از خرید، وقت بیشتری برای تحقیق و بررسی در نظر می‌گیرند و آنچه مردم در اینترنت جستجو می‌کنند با گذشته فرق کرده است.

    نظرات