تاپیک یازدهم: از پیوستن کره جنوبی به ممنوع کنندگان استفاده از بیت کوین تا درگذشت نخستین مدیر عامل اینتل

تاپیک یازدهم: از پیوستن کره جنوبی به ممنوع کنندگان استفاده از بیت کوین تا درگذشت نخستین مدیر عامل اینتل

این هفته نیز طبق یکشنبه های گذشته به بررسی و مرور 5 خبر مهم در دنیای استارت آپ و کسب و کار بین الملل خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته اخبار زیادی در حوزه کسب و کار رویداد های بین المللی در رسانه های معتبر جهان منتشر شد. این اخبار همگی حاکی از تغییر و تحولات چشم گیر در حوزه کسب و کار و استاتر آپ های مختلف هستند.

کره جنوبی نیز مانند برخی از کشورهای دیگر به جمع کشورهای ممنوع کننده استفاده از بیت کوین پیوست. دولت کره جنوبی استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی را در این کشور ممنوع خواهد کرد و به جمع کشورهای ممنوع کننده بیت کوین می‌پیوندد. مقامات کره جنوبی اعلام کردند که به زودی افزایش سرمایه از طریق هر نوع ارز دیجیتالی را ممنوع خواهند کرد. به نظر می‌رسد یک جنبش مقابله با ارزهای مجازی در دنیا در حال شکل گیری است. پیش‌تر کشورهایی از جمله آمریکا، سنگاپور و کانادا در مورد شیوع استفاده از ارزهای رمزنگار هشدار داده بودند و چین نیز اولین کشوری بود که چندی پیش استفاده از این نوع ارز را برای تجارت در این کشور ممنوع اعلام کرد.

اوبر امکانات جدیدی را برای خدمات رسانی بهتر به ناشنوایان در اپلیکیشن خود ارائه خواهد داد. اوبر در سال ۲۰۱۵ میلادی برای رانندگان ناشنوا قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود افزود که با استفاده از نمایش اعلانات دیداری، سفرهای درخواستی کاربران را به این راننده‌ها نمایش می‌داد. اکنون به مناسب ماه ملی آگاهی در مورد ناشنوایی، اوبر قابلیت دیگری را برای رانندگان ناشنوا به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. اوبر اپلیکیشن اصلی خود را بروزرسانی کرده و کلمات ساده‌ زبان اشاره مثل سلام و ممنون را به مسافران آموزش می‌دهد تا بتوانند با راننده‌های کم شنوا یا ناشنوا ارتباط برقرار کنند. البته اوبر تنها شرکتی نیست که امکاناتی را برای رانندگان ناشنوا و کم فراهم کرده، نمایشگر داشبورد Lyft نیز در ماه آوریل بروزرسانی شده و امکانات مشابه‌ی را در دسترس رانندگان این سرویس قرار داد.

اپلیکیشن جدیدی به نام Findy برای خرید هوشمند طراحی شده است. عده ای از طراحان اپلیکیشن های خرید و فروش، اپلیکیشنی با نام Findy طراحی کرده اند. این اپلیکیشن که به صورت هوشمند عمل می کند، با ثبت سلایق و خرید های کاربر در بانک اطلاعاتی خود، از نوعی یادگیری ماشین کمک می کند تا در خرید های بعدی بهترین پیشنهاد را به کاربر ارائه دهد. مثلا اگر کاربر به دنبال هتل، فروشگاه و یا حتی خانه مورد نیاز مطبق با سلیقه خود باشد این اپلیکیشن می تواند با دسته بندی انواع و اقسام از آنچه که کاربر به دنبال آن است بر اساس ویژگی های مختلفی که کاربر به آن به عنوان ورودی داده است ، بهترین گزینه را در اختیار کاربر قرار دهد. بنابراین با توجه به دقتی که این اپلیکیشن در ارائه پیشنهادات دارد می توان گفت کاربر با استفاده از این اپلیکیشن می توان به بهترین نتایج منطبق با سلیقه خود دست یابد .

اپلیکیشن جدیدی برای آموزش طراحی محصولات دیجیتال بدون نیاز به دانش کد نویسی با نام NO COD MVP به تازگی طراحی شده است. اپلیکیشن NO CODE MVP یک اپلیکیشن آموزشی برای ساخت محصولات دیجیتال برای تمامی افرادی است که دانش کد نویسی برای تولید محصولات دیجیتال ندارند چه این افراد کار آفرین باشند و چه فریلنسر و یا هر شغل دیگری داشته باشند. این اپلیکیشن می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. این اپلیکیشن توسط Bram Kanstein موسس StartupStash طراحی شده است. همانطور که می دانید Bram Kanstein بیشتر فعالیت خود را به عنوان یک کار آفرین در حوزه های مختلف انجام داده است تا به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن.

نخستین مدیر عامل اینتل در گذشت. پاول اوتلینی (Paul Otellini) از سال ۲۰۰۵ تا اواسط ۲۰۱۳ سمت مدیرعامل اجرایی شرکت اینتل را برعهده داشت، وی که اولین مدیرعامل بدون مدرک رسمی مهندسی این کمپانی بزرگ بود دو روز پیش در سن ۶۶ سالگی درگذشت. به گفته اینتل این شخص ۴۰ سال از عمر خود را به عنوان کارمند این مجموعه سپری کرده بود. پاول اوتلینی پنجمین مدیرعامل این کمپانی بود که بود که در سال‌های رکود اقتصادی جهان، توانسته تغییراتی را برای دست یافتن به سود بلند مدت در این کمپانی ایجاد کند. اوتلینی حدود چهار سال قبل و بعد از آنکه بازنشسته شده، سمت خود را به Brian Krzanich واگذار کرد. وی اولین فردی بود که بدون داشتن مدرک رسمی مهندسی کرسی مدیرعاملی این غول دنیای فناوری را از آن خود کرده بود.

 

    نظرات