آیا خودروهای آینده با الهام از عملکرد زنبورعسل ساخته خواهند شد؟

آیا خودروهای آینده با الهام از عملکرد زنبورعسل ساخته خواهند شد؟

شرکت آلمانی کانتیننتال که معمولا با نام کنتی شناخته می‌شود، اخیرا ایده‌ای را برای خودروهای آینده معرفی کرده که الها گرفته از طبیعت و با توجه به عملکرد زنبورهای عسل است.

به گزارش اکوسیستم، شرکت کنتی بزرگترین تولید کننده قطعات خودروهای سبک و سنگین در آلمان است. سبک زندگی صحیح زنبور عسل همراه با جابجایی و هم راستا با محیط زیست، توجه این شرکت را به خود جلب کرده و آنها را به فکر ایده‌ی شبکه‌ای از وسایل نقلیه‌ی بدون راننده و هماهنگ انداخت. این شبکه‌ی هماهنگ و به هم پیوسته می‌توانند بار و مسافر را توسط وسایل نقلیه الکتریکی خودران حمل کنند، این وسایل نقلیه نقش زنبورهای کارگر در کندو را دارند.

دکتر المر دگنهارت، مدیر اجرایی کانتیننتال در این مورد گفت: در آینده وسایل نقلیه بدون راننده ستون فقرات حمل و نقل شهرها و کلان شهرهای رو به رشد است که مردم و کالا‌ها را در این شهرها جا به جا می‌کند.

آیا خودروهای آینده با الهام از عملکرد زنبورعسل ساخته خواهند شد؟

این وسایل نقلیه خودران مانند ربات عملکرده و از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه هستند، این خودروها امکان تحرک و جابجایی را برای همه افراد فراهم می‌کنند. ظاهر این وسایل نقلیه به هیچ وجه شباهتی به زنبورعسل ندارد و منظور شرکت کانتیننتال از تشبیه این خودرو‌ها به زنبورعسل، سیستم جابجایی آنها و منطق پشت این سیستم است.

این خودروهای خودران در اطراف و سقف دارای پانل‌های شفاف بوده و پنجره‌های دوجداره آن نیز می‌تواند به عنوان صفحه نمایش دیجیتال برای سرگرم شدن مسافران در خودرو مورد استفاده قرار گیرند، این خودروها دارای یک موتور الکتریکی بوده و حداکثر سرعت‌شان 60 کیلومتر در ساعت است که با هر بار شارژ کامل می‌توانند مسافتی معادل ۳۵۰ کیلومتری را بپیمایند.

آیا خودروهای آینده با الهام از عملکرد زنبورعسل ساخته خواهند شد؟

چرخ‌های جلو این خودروها این قابلیت را دارند که بطور جداگانه باز و بسته شده و بچرخند. طرح کانتیننتال این است که هزاران عدد از این خودروها در شهرها مثل دسته‌های بزرگ زنبورعسل متصل و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. در این طرح برای هر کاری از جمله حمل بار و کالا و جابجایی افراد خودروهای متفاوتی با اندازه و سایزهای مختلف در نظر گرفته شده است.

کانتیننتال اعلام کرده که به مرحله‌ی اجرا درآوردن این طرح و دسترسی به خودروهای الکتریکی ممکن است سال‌ها بطور بیانجامد. اگرچه عمده‌ی تکنولوژی‌های مورد نیاز برای اجرای این ایده هم اکنون وجود دارد، ولی این تکنولوژی‌ها هنوز به اندازه کافی رشید و توسعه پیدا نکرده‌اند. به علاوه زیرساخت‌های لازم برای پیاده سازی این ایده فراهم نبوده و قوانین واضح و مشخصی نیز در این زمینه وجود ندارد. باید قبل از آنکه این خودروها وارد جاده‌ها شوند باید تمام جوانب امر سنجیده شده و اقدامات مورد نیاز صورت گیرد تا به سیستم حمل و نقل صدمه‌ای وارد نشود.

    نظرات