پرداخت موبایلی برای مشتریان بانک پاسارگاد فراهم شد

پرداخت موبایلی برای مشتریان بانک پاسارگاد فراهم شد

امروزه نقش پول نقد در معاملات کمرنگ شده است، بطوریکه حجم قابل توجهی از پرداخت‌ها در کشورهای توسعه یافته با استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیک انجام می‌شود. یکی از شیوه‌های پرداخت که مدتی است با استقبال روبرو شده، پرداخت موبایلی است؛ در همین راستا بانک پاسارگاد اقدام به ارائه کیف پول موبایلی خود با نام کیپاد نموده است.

به گزارش اکوسیستم، زهرا میرحسینی، عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد با اعلام این خبر گفت: بانک پاسارگاد با در نظر گرفتن قابلیت‌های اپراتورهای تلفن همراه کشور، همکاری سه جانبه‌ای را بین بانک پاسارگاد، ایرانسل و شرکت فناپ پرداخت به وجود آورد که بدون نیاز به تعویض کارت‌های بانکی که هزینه‌ی نسبتا بالایی دارد، راهکاری را برای پرداخت‌های خرد آفلاین عرضه کنند. از آنجا که تلفن همراه ضریب نفوذ بالایی در همه اقشار جامعه داشته و این تکنولوژی پتانسیل‌های زیادی نیز دارد، بهترین گزینه فکر کردن به راهکاری بر پایه تلفن همراه بود.

وی با بیان این موضوع که کیپاد مخفف شده‌ی عبارت کیف پول همراه پاسارگاد است، گفت: این روش که مبتنی بر سیم کارت‌های مجهز به فناوری NFC است، یک کیف پول موبایلی برای پرداخت‌های خرد آفلاین می‌باشد که با استفاده از آن دیگر نیازی به کارت کشیدن نبوده و تا سقف معینی و بدون وارد کردن رمز، تنها با نزدیک کردن گوشی موبایل به دستگاه‌های کارتخوان یا دستگاه پذیرنده این نوع پرداخت در کسری از ثانیه وجه پرداخت گردد. کاربرانی که کیپاد دارند، قادر خواهند بود از آن در سیستم حمل ‌و نقل عمومی و فروشگاه‌های که دستگاه کارتخوان آن‌ها به فناوری NFC مجهز باشد، استفاده کنند.

میرحسینی در مورد امنیت این روش گفت: در کیپاد از فضای امن Secure Element سیم کارت برای حفاظت از اطلاعات استفاده می‌شود، این روش از لحاظ امنیت نسبت به شیوه ثبت اطلاعات بر روی نوار مغناطیسی کارت‌های فعلی بانکی در کشور پیشرفته‌تر می‌باشد.

کیپاد به اینترنت نیاز ندارد و کاربران از این نظر دغدغه‌ای نخواهند داشت، به علاوه این روش سرعت و امنیت بیشتری در مقایسه با پرداخت با کارت‌های بانکی داشته و کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد اظهار داشت: در کیپاد در این محصول ملاحظات بانک مرکزی راجع به خلق پول، مبارزه با پول شویی و موضوعات امنیتی در نظرگرفته شده و مغایرتی با اسناد و دستورالعمل‌های کنونی وجود ندارد.

    نظرات