همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم ، اتفاقات تازه در حوزه مسکن!

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم ، اتفاقات تازه در حوزه مسکن!

مصاحبه : کنفرانس مطبوعاتی مشترک مدیران عامل سایت‌های دیوار و آی‌هوم دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست اعلام شد که سهام شرکت آی‌هوم به صورت صد در صدی به شرکت دیوار منتقل شده است اما فعالیت این سایت تخصصی حوزه مسکن کماکان به صورت مستقل ادامه دارد؛ دراین نشست همچنین مدیران عامل دو سایت در حاشیه همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم ، از برنامه جدید و مهم خودشان برای تایید محتوای‌های آگهی‌های حوزه املاک در بخش خرید و فروش و اجاره خبر دادند.

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم

سجاد محمود خانی؛ مدیر عامل سایت دیوار

سجاد محمود خانی مدیر عامل سایت دیوار در ابتدای این نشست اظهار کرد: شفافیت کم و عدم اعتماد در معامله‌ها از مشکلات مهم در حوزه خرید و فروش و اجاره املاک به حساب می‌آمد و شاهد انتشار آگهی‌هایی در این حوزه هستیم که کیفیت مناسبی ندارند و اطلاعات کم و غیرواقعی را به کاربران ارائه می دهند.

وی با اعلام اینکه به زودی عملیات تایید محتوای آگهی‌ها در حوزه مسکن آغاز می شود افزود: به همین منظور دو سایت دیوار و آی‌هوم فرآیندی برای راستی آزمایی آگهی‌های حوزه املاک ایجاد کردند که برای تحقق این امر،عملیات عکاسی حرفه ای از واحدهای مسکونی و تایید اطلاعات آگهی آغاز شده است و به این شکل به کاربران درباره محتوای آگهی اطمینان داده می شود.

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم

مدیرعامل سایت دیوار در ارتباط با آگهی‌های غیر واقعی در حوزه املاک گفت: برای رفع این مشکل دیوار اقدام به ایجاد محدودیت آگهی رایگان برای کاربران کرده است که این طرح نتایج لازم را نیز به همراه داشته و منجر شده که کیفیت آگهی‌ها در این بخش بالا رود؛ همچنین با افزایش تماس‌های متقاضیان، میزان خرید و فروش و معامله بالا رفته است.

وی در رابطه با همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم تصریح کرد: سایت دیوار معاملات بی واسطه در حوزه املاک را در کنار مشارکت با مشاوران املاک دنبال می کند.

محمود خانی در ادامه اعلام کرد که به زودی سهام سایت آی‌هوم به صورت صد در صدی به سایت دیوار منتقل می شود اما قرار است فعالیت این سایت فعلا به صورت مستقل ادامه یابد.

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم

علیرضا نصری ؛ مدیرعامل سایت آی‌هوم

علیرضا نصری مدیرعامل سایت آی‌هوم نیز در نشست همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم با اشاره به اینکه این سایت صورت تخصصی در حوزه مشاوره املاک فعایت می کند و پکیج‌های مختلفی را در اختیار مشاوران املاک قرار می دهد گفت: خدماتی مانند بنر برای تبلیغات آژانس‌های املاک را نیز در دستور کار داریم.

وی افزود: خدمات تایید اصالت ملک و ارئه خدمات تصویربرداری و تهیه تور مجازی حرفه‌ای از ملک را آغاز کرده ایم که امیدواریم هزینه‌ها برای خرید و فروش ملک در کشور کاهش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما افزایش نقد شوندگی املاک است افزود: به دنبال آن هستیم که اطلاعاتی که در آگهی‌ها در اختیار مشتری قرار می گیرد، تایید شده و کامل باشد.

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم

مدیرعامل سایت آی‌هوم در حاشیه نشست همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم ادامه داد: تصویربرداری انجام شده از املاک با کسب اجازه از مالکان و مشاوران املاک انجام می شود؛ قبل از انتشارآگهی تایید شده به این شکل، تمام محتوای آن کنترل می شود و مشتری می‌تواند به صورت آنلاین قبل از مراجعه به ملک بازدید مجازی داشته باشد.

نصری با بیان اینکه قابلیت تور مجازی در سایت آی‌هوم قرار داده شده، گفت: این امکان با استفاده از دوربین‌های تخصصی واقعیت مجازی انجام می‌شود و مشتری می‌تواند از داخل خانه بازدید مجازی داشته باشد.

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم

وی افزود: با این خدمات جدیدی که انجام می دهیم به دنبال آن هستیم که تسهیلات متنوعی را برای مدیران و مشاروان املاک، مانند پیدا کردن فایل، هماهنگ کردن بازدید و بستن قرارداد ارائه دهیم .

مدیرعامل سایت آی‌هوم ادامه داد: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ ملک در سایت‌های دیوار و آی‌هوم توسط کارشناسان ما تایید می شوند که تعداد آن در مقایسه با ۳ ماه قبل سه برابر شده و این به معنی استقبال از طرح همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که امکان نظرسنجی درباره آژانس‌های املاک و میزان رضایت مشتریان نیز در آینده فراهم شده است و این امر در اولویت قرار دارد.

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم

نصری همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که امنیت فایل‌های مشاوران املاک مورد توجه این سایت قرار دارد گفت: این زیر ساخت در کشور ما وجود ندارد که به فروشنده اعلام شود که تنها یک مشاور املاک اختصاصی روی ملک او کار کند اما به دنبال بستری هستیم که این طرح به مرحله اجرایی برسد.

وی همچنین درباره همکاری با اتحادیه مشاوران املاک نیز گفت: از اتحادیه درخواست داریم که بیشتر به حوزه آنلاین بها دهد و از ظرفیت‌های آن استفاده کند.

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم

عدم درج قیمت املاک موقتی بود!

بنابراین گزارش در ادامه جلسه همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم سجاد محمود خانی مدیر عامل سایت دیوار در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به اینکه معاملاتی که حوزه مسکن انجام می شود عدد بزرگی است اظهارداشت: هدف از فعالیت جدیدی که برای تصویر برداری حرفه‌ای و تایید اصالت آگهی ها در حوزه مسکن داریم صرفا ارائه تصویر زیبا و مناسب نیست بلکه به دنبال کاهش صرف زمان برای مصرف کننده نهایی درعملیات جستجوی ملک و آسان شدن این روند هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ممنوعیت درج قیمت املاک در سایت های اینترنتی به دستور مقامات قضائی گفت: این محدودیت در حال حاضر وجود ندارد و تنها به صورت مقطعی اعمال شده بود؛ ما تحت قوانین کشور به فعالیت خود ادامه می دهیم.

محمود خانی در پاسخ به این ادعا که سایت دیوار با انتشار آگهی‌های فروش مسکن با قیمت‌های خارج از عرف عاملی برای گران شدن مسکن در سال گذشته بود، وی افزود: بر فرض اینکه این تصور درست باشد، نیز ما اقدام به اعمال محدودیت در تعداد آگهی رایگان کردیم که این امر در نهایت خیال سیاست گذاران را نیز راحت کرد.

همکاری مشترک دیوار و آی‌هوم

علیرضا نصری مدیرعامل سایت آی هوم نیز در پاسخ به سوالی در ارتباط با رکود مسکن گفت: امیداواریم بازار مسکن شفاف شود؛ بازار در شرایط فعلی تا حدودی از رکود خارج شده و قیمت ها در چند ماه اخیر چند درصدی پایین آمده است.

وی همچنین در پاسخ سوالی درباره عدم همراهی اتحادیه مشاوران املاک کشور با فعالیت‌های آنلاین در بخش مشاوره مسکن اظهار داشت: اخیرا جلسه‌ای با آقای قلی خسروی برگزار شد که او از فعالیت سایت آی هوم استقبال کرد و اعلام شد که علاقمند هستند در این بخش همکاری داشته باشند.

نصری یادآور شد که این دیدار منجر به امضای تفاهم نامه‌ای نشده است اما از این مهم استقبال می شود.

وبسایت ihome.ir

لینک اصل خبر در سایت آی هوم

منبع خبر

آی هوم

آی هوم

اگهی املاک و مستغلات در بستر آنلاین

    نظرات