نخستین جشنواره کارآفرینی آموزشی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد

نخستین جشنواره کارآفرینی آموزشی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد

دانشگاه شهید بهشتی نخستین جشنواره کارآفرینی آموزشی را برگزار خواهد کرد؛ در این جشنواره علاوه بر معرفی کارآفرینان موفق، ایده‌های موفق در عرصه کسب و کار در بخش مسابقه ملی کارآفرینی آموزشی نیز به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش اکوسیستم، احمد خدایی نصر (دبیر رسانه‌ای نخستین جشنواره کارآفرینی آموزشی) گفت: این جشنواره در روزهای 15 و 16 آبان ماه با شعار یاددهی نوآورانه، یادگیری کارآفرینانه و هم آفرینی ارزشی در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی کسب و کارهای نوآورانه آموزشی و تشویق دانشجویان و جامعه به سوی کارآفرینی آموزشی است.

وی کارآفرینی آموزشی را کسب و کاری دانست که در فرایندها، محصولات، خدمات، مشتریان، منابع و ساختارهای رسمی و غیررسمی آموزشی دارای نوآوری و خلاقیت است و در ادامه افزود: به همین دلیل این نوع از کسب و کار به طور معمول در بخش خصوصی و شرایطی که به تقاضاها در زمینه آموزش پاسخی داده نمی‌شود، راه‌اندازی خواهند شد.

دبیر رسانه‌ای نخستین جشنواره کارآفرینی آموزشی با اشاره به اینکه این رویداد از طرف گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت معاونت فرهنگی–اجتماعی این دانشگاه برگزار می‌شود، بیان کرد: این رویداد در 6 بخش شامل سخنرانی و ارائه تجارب کارآفرینان آموزشی، نشست تخصصی، کارگاه، نمایشگاه و بازدید، مسابقه کار آفرینی آموزشی و تقدیر از کارآفرینان آموزشی برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد که یکی از برنامه‌های این جشنواره، نشست تخصصی با موضوع فرصت‌های کسب درآمد و ارزش آفرینی در آموزش است و ادامه داد: علاوه بر آن کارگاه‌هایی نیز با عناوین بازاریابی دیجیتال در صنعت آموزش، بررسی راهکارهای رایج در محصولات یادگیری ۱۹ روش درآمدزایی محصولات آموزشی در دنیا، طراحی سرویس‌های یادگیری الکترونیکی با هدف نیاز نسل‌های بعد و طراحی محصولات فناوری یادگیری با شیوه‌های تفکر طراحی برگزار می‌شود.

خدایی نصر ضمن اشاره به برگزار شدن مسابقه ملی کارآفرینی آموزشی در حاشیه این جشنواره، خاطر نشان کرد: در این مسابقه بالغ بر 20 تیم ایده‌های خود را ارائه می‌کنند. پس از آنکه داوران ایده‌های ارائه شده را بررسی کردند، 8 تیم در روز جشنواره به ارائه مدل نهایی طرح کسب و کار خود می‌پردازند، در نهایتا 3 تیم به عنوان برگزیدگان مسابقه انتخاب می‌شوند و هدایایی نیز به آنها اهدا خواهد شد. همچنین سازمان فناوری اطلاعات به هر کدام از 3 تیم منتخب که در فضای اپلیکشن، کسب و کار خود را طراحی کرده باشد، مبلغ 15 میلیون تومان وام اعطا می‌کند.

وی به تشریح بخش تقدیر از کارآفرینان آموزشی پرداخت و افزود: در این بخش، کارآفرینان بر اساس شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند و با رای هیات داوران بعضی از آنها برای تقدیر انتخاب خواهند شد.

    نظرات