Opti ‌٬ خسارت سیل را کاهش می دهد.

Opti ‌٬ خسارت سیل را کاهش می دهد.

پیش بینی بلاهای طبیعی از جمله طوفان و سیل و ... حتی استفاده ای بهینه ازین حوادث همیشه دغدغه کسانی که میخواهند به نوعی به محیط زیست کمک کنند بوده است .Opti ٬ استارتاپی از دل آمریکا مدعی است٫ با گسترش تکنولوژی می تواند به شهرها کمک کند تا طوفان را پیش بینی و آب باران را هدایت و ذخیره سازد.

به گزارش اکوسیستم ٬ این استارتاپ در حال حاضر توانسته است بیش از 11 میلیون دلار از سرمایه گذاران تاثیرگذار بودجه جذب کند. کسانی که می خواهند از تخریب ، جلوگیری و به محیط زیست کمک کنند.

 جف پاسیک، مدیرعامل شرکت MissionPoint Partners می گوید: ما احساس کردیم که می توانیم یک تاثیر مثبت در انعطاف پذیری و آلودگی های مرتبط با طوفان ها داشته باشیم.پاسیک که شرکتش بزرگترین سرمایه گذار استارت آپ Opti است می گوید: این شرکت فناوری نماینده یک سرمایه گذاری جذاب است.

Opti چگونه کار می کند؟

یکی از راه هایی که شهرها را در برابر سیل ها محافظت می کند، استفاده از حوضچه های نگهداری است. هنگام طوفان آب باران وارد این حوضچه ها و ذخیره خواهد شد.اما طوفان های خیلی بزرگ می توانند بارش زیادی به همراه داشته باشند که از ظرفیت استخرها هم بیشتر شود که سرریز آن می تواند  منجربه سیل شود.

Opti با کمک نرم افزاری آب و هوا را پیش بینی و نظارت می کند و می تواند از این سرریز ها جلوگیری و میزان سطح آب را درحوضچه های نگهداری پیش بینی و تنظیم کند.وقتی که یک طوفان رخ می دهد، سیستم Opti از راه دور یک شیر تخلیه باز خواهد کرد و حوضچه ها را برای بارش مورد نظر خالی می کند. زمانی که باران متوقف می شود، سیستم به تدریج آب اضافی را آزاد می کند , البته به صورتب که منجر به طفیان رودخانه ها نشود. این استارتاپ ، سیل را از بین نمی برد، اما می تواند به کاهش آسیب آن کمک کند. این سیستم در بیش از 130 سایت در 21 ایالت امریکا نصب شده است.

طوفان ایرما، یک آزمون واقعی زندگی بود. زمانی که  فلوریدا را درمی نوردید، سیستم Opti در پنج دریاچه نصب شده بود.زمانی که ایرما نزدیک می شد، سیستم حوضچه های نگهداری را تخلیه کرد و آنها قادر شدند تا 8 اینج آب باران ناشی از طوفان را در خود نگه دارند.مارکوس کوجیلی، مدیرعامل Opti می گوید: هیچ گونه سیلابی در این منطقه رخ نداد. او پیش بینی کرد که اگر سیستم در جای خود قرار نداشت، جاده ها از آب پر شده بود.

سود این استارتاپ می تواند در مقیاس بزرگ تر حاصل شود. کریس هولدن می گوید: نصب سیستم های Opti در صدها سایت در سراسر شهر، یک تصویر کامل تر از اینکه چه چیزهایی باید تنظیم شود، ارائه می دهد.

 

    نظرات