فقط نیمی از استارتاپ های کشور به فعالیت خود ادامه می دهند

فقط نیمی از استارتاپ های کشور به فعالیت خود ادامه می دهند

روح الله صانعی (دبیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار) گفت: ایران به لحاظ تولید استارتاپ (کسب و کارهای کوچک و نوپا) دارای رتبه 50 در دنیا است، ولی تنها نیمی از این استارتاپ‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گزارش اکوسیستم، صانعی روز سه شنبه در همایش معرفی استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌های بازار سرمایه، ادامه داد: از استارتاپ‌ها باید حمایت شود و ارکان بازار سرمایه باید آنها را یاری کنند.

وی متذکر شد: کسب و کارهای نوپا با مشکلاتی از قبیل تامین مالی، مدیریت و ریسک مواجه هستند، ولی بعضی از آنها موفق شدند در مدت زمان کوتاهی به ارزش یک میلیارد دالار برسند.

دبیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار بیان کرد: طی سال‌های 2014 و 2015 میلادی 13 استارتاپ در اروپا و 11 استارتاپ در آمریکا موفق شدند به این جایگاه برسند.

وی معتقد است، در دنیا ابزارهای نوین مالی در حال شکل گیری هستند و جهان با سرعت زیادی به سوی تولید استارتاپ‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات می رود.

صانعی اضافه کرد: در کشور ابزارها و نهادهای نوین مالی در بازار سرمایه در حال شکل گیری است و بازار سرمایه ایران نیز به ابزارها و ایده‌های جدید احتیاج دارد.

وی اظهار داشت: نهادهای مالی فعال در بورس برای آنکه بتوانند فعالیت خود را در بورس ادامه دهند به ارائه سرویس‌های جدیدی احتیاج دارند.

دبیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در ادامه افزود: استارتاپ‌ها این فرصت را در اختیار کارگزاری‌ها قرار می‌دهند تا به جای تخریب با یکدیگر رقابت کنند.

همایش معرفی استارتاپ ها و شتاب دهنده‌های بازار سرمایه در راستای ارتباط دادن بازار سرمایه با دانشگاه و زمینه سازی به منظور ورود فارغ التحصیلان به تولید استارتاپ‌های حوزه مالی برگزار شد. در این همایش 26 استارتاپ حضور داشتند و تولیدات خود را ارائه دادند، در نهایت استارتاپ‌های داروک اول، استلا، بهینه یابان ارزش آفرین و بیلیونر برگزیده این همایش شدند.

    نظرات