روند نزولی فروش محصولات HTC همچنان ادامه دارد

HTC گزارش مالی ماه اکتبر سال جاری خود را چند روز قبل منتشر کرد؛ این گزارش نشان می‌دهد علیرغم تلاش‌های این شرکت و عرضه گوشی پرچمدار U11، فروش محصولات آنها شرکت همچنان روند نزولی داشته است.

به گزارش اکوسیستم، از ماه ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی درآمد اچ‌تی‌سی برابر یک میلیارد و 750 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افت 18/18 درصدی را نشان می‌دهد. درآمد این کمپانی از فروش محصولاتش در ماه اکتبر نیز تنها 200 میلیون دلار بود که در مقایسه با ماه آگوست به میزان 6/86 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، HTC در ماه اکتبر سال 2016 از فروش محصولات خود درآمدی بالغ بر 268 میلیون دلار را کسب کرد که این رقم در مدت مشابه امسال 25/79 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که پرچمدار 2017 این شرکت یعنی U11 نسبت به پرچمداران سال قبل از جمله HTC 10 و HTC One M9 فروش بهتری را دارد.

اما به نظر نمی‌رسد که شرکت HTC به این زودی‌ها تصمیم به کناره گیری از بازار گوشی‌های هوشمند را داشته باشد، حتی اخیرا این کمپانی از دو مدل جدید U11 Plus و U11 Life رونمایی کرد که قرار است تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه گردد؛ پیش بینی می‌شود که این محصولات بتوانند روند نزولی درآمد اچ‌تی‌سی را تغییر دهند.

با وجود تلاش این شرکت در چند سال اخیر برای تولید محصولاتی متمایز با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید، ولی همچنان ناکامی اچ‌تی‌سی ادامه داشته است و گزارش‌های مالی آن، از افت درآمد خبر می‌دهند.

در ماه آگوست سال جاری شرکت HTC اعلام کرد که درآمد این شرکت به کمترین میزان خود در 13 سال گذشته رسیده است؛ پس از انتشار این خبر شایعاتی نیز مبنی بر خرید کسب و کار تولید گوشی‌های هوشمند HTC توسط گوگل انتشار یافت. اگرچه این شایعات هنوز کاملا تائید نشده است، ولی گوگل در ماه سپتامبر سال جاری میلادی بخشی از تیم گوشی‌های هوشمند HTC و حقوق مالکیت معنوی غیرانحصاری این شرکت را با مبلغ 1.1 میلیارد دلاری خریداری کرد.

هنوز مشخص نیست که این شرکت تایوانی برای آینده کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود چه تدبیری اندیشیده است؛ ولی مدیران این کمپانی امیدوارند که مدل‌های U11 Plus و U11 Life بتوانند اوضاع درآمد اچ‌تی‌سی در ماه‌های آغازین سال آینده را بهبود بخشند.

    نظرات