تطبیق هنرهای سنتی با سبک زندگی امروزی راه ورود به بازار صنایع دستی دنیا

بهمن نامور مطلق (معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) گفت: ایران با تکیه بر تجربیات جهانی و بکارگیری فناوری‌های نوین قصد دارد تا یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک صنایع دستی در دنیا باشد.

به گزارش اکوسیستم، نامور مطلق روز گذشته در همایش کمپین صادراتی محصولات صنایع دستی اعلام کرد: باید با استفاده از فناوری‌های نوین، برای فروش محصولات صنایع دستی در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در کشور شرکت‌هایی مانند زبردستان، چونک و زودل فعالیت دارند که در حوزه فروش صنایع دستی به صورت الکترونیک قدرتمند عمل می‌کنند، همچنین از پیوستن دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به این عرصه نیز استقبال می‌کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: توسط این شرکت‌های فعال می‌توان مخاطبان بین المللی را شناسایی کرد، بدین ترتیب می‌توانیم با سلیقه آنان آشنا شویم و در نتیجه با حفظ اصالت، کالایی به روز را ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: رنگ و فرم قدیمی دیگر برای مخاطبان جذاب نیست؛ برای جهانی شدن باید ضمن حفظ اصالت هنرهای سنتی، با سبک زندگی امروز همراه شد.

نامور مطلق متذکر شد: باید با توجه کردن به الگوهای بزرگ جهانی در زمینه تجارت الکترونیک مانند علی بابا و اکسیر، به مدل ایرانی خود برسیم.

وی اظهار داشت: تجارت الکترونیک به سرعت در حال پیشرفت است و حتی به گوشی‌های هوشمند نیز رسیده است؛ به همین دلیل برای موفقیت و شکوفایی صادرات باید کارگاه‌های تولیدی به آنها متصل شوند.

    نظرات