بخش خصوصی اولین استارتاپ فکتوری ایران را راه اندازی می‌کند

سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری)، از آماده سازی اولین استارتاپ فکتوری ایران به دست بخش خصوصی در آینده نه چندان دور خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال گفت: هر سال در این نمایشگاه اتفاقات جدیدی را شاهد هستیم که در زمینه رسانه‌های دیجیتال و رشد استارتاپ‌ها بر فضای اطراف ما تاثیر می‌گذارند.

وی در ادامه در خصوص طرح شامد تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی یکی از مشکلات بزرگ بحث تعداد مجوزها و محیط کسب و کار است، در حال حاضر این طرح وارد بحث مجوزدهی شده است و جنبه سلبی آن  نیز بسیار پایین می‌باشد. خوشبختانه مسائلی که در طرح شامد مطرح می‌شود، می‌تواند باعث بهبود فضای مجازی گردد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: دیدگاه جدیدی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تقویت استارتاپ به وجود آمده است، بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود و باید انعطاف لازم را در این مورد داشته باشیم تا خود را با وضعیت پیش رو تطبیق دهیم، زیرا این یک فضای جدید است که می‌تواند تا 10 برابر رشد داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت عرصه کسب و کار به واسطه بهره‌مندی از خدمات و حضور بخش خصوصی، افزود: بی تردید زمانی که حوزه کسب و کار توسط بخش خصوصی تقویت و منتقل شود، می‌تواند نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته باشد.

ستاری با اشاره به برنامه‌هایی که این معاونت در آینده برای شهر تهران دارد، اظهار داشت: به منظور توسعه شهر تهران برنامه‌های مفصلی داریم؛ باید توجه کنیم که آینده این شهر در برج سازی و مال سازی نیست، بلکه آینده این شهر در حوزه فناوری تعریف خواهد شد.

وی از آماده سازی اولین استارتاپ فکتوری توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این مورد باید محیط کسب و کار مهیا شود، باید گفت در حال حاضر مشکل، اشتغال، محیط و اکوسیستم کسب و کار است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بر وجود سرمایه گذار خطر پذیر نیز تاکید کرد و بیان نمود: باید زیست بومی فراهم شود تا استارتاپ‌ها بتوانند رشد کنند، البته در حال حاضر این حوزه به صورت توانی در حال توسعه است. یک استارتاپ خدماتی زمانی در شرایط مطلوب به سر می‌برد که هفته‌ای 10 درصد رشد داشته باشد.

    نظرات