ax

ax

سورنا ستاری: استارتاپ‌ها گام بزرگی برای حل مشکلات جامعه هستند.

به گزارش اکوسیستم، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارائه ی شکل جدیدی از خدمات توسط استارتاپ ها، تاکید کرد: حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه توزیع کالا اتفاق مثبتی است که باعث تنظیم بازار خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری وسیع در حوزه ی استارتاپ های خدماتی که نشانی از توسعه ی فعالیت شرکت های فناور خدماتی است، بیان کرد: مشکلاتی اعم از دیوان سالاری اداری و نحوه ی تامین سرمایه، شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه را تهدید می کنند؛ مشکلاتی که باید به آن ها توجه و برای رفع آن ها تلاش کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه به توانایی استارتاپ ها در کاهش مشکلات زیست محیطی مربوط به خودرو ها اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه‌ها و استفاده از فناوری به روز در صنایع، دو مزیت اصلی استارتاپ‌ها است.

ستاری وضعیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه هایی مانند بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی را موفق توصیف کرد و ضمن ذکر این نکته که زمان طولانی تری برای شکوفایی اقتصادی این شرکت ها نیاز است، صدور دارو به روسیه را، گامی بزرگ در این حوزه نام برد.

وی همچنین از انجام پروژه هایی با محوریت بخش خصوصی نظیر تولید خودروی برقی و اینترنت اشیاء خبر داد.

شایان ذکر است در پایان نشست، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای نظام مند کردن همکاری ها و رسیدن به نقشه راه و زبان مشترک، تشکیل یک کمیته مشترک را برنامه ریزی کردند.

    نظرات