چهار نکته مهم برای شروع یک کسب و کار

چهار نکته مهم برای شروع یک کسب و کار

راه اندازی یک کسب و کار موفق اگر چه بسیار جذاب است اما چالش‌ها و سختی‌های زیادی را نیز به همراه دارد. در این بین نکاتی نیز وجود دارد که آگاهی از آنها می‌تواند مسیر را برای یک کارآفرین هموارتر کند.

اکوسیستم – آمارها حاکی از آن است که 80 درصد از کسب و کارها در یک سال اول با شکست روبرو می‌شوند و نیمی از کسب و کارهای باقیمانده نیز بعد از 5 سال تعطیل می‌شوند. با وجود این آمارها، هنوز هم افرادی هستند که قصد دارند ریسک راه اندازی کسب و کار را بپذیرند.

اگر تصمیم گرفته‌اید کسب کار خود را شروع کنید و چالش‌های موجود در این مسیر را بپذیرید، پس از دیگران خیلی جلوتر هستید؛ افراد زیادی ایده‌های خوبی دارند اما هیچگاه به اجرایی کردن آنها فکر هم نمی‌کنند.

برایان اوانز (بنیان‌گذار، سرمایه گذار و مشاور شرکت BDE)، می‌گوید: من 15 سال داشتم که اولین کار خود را به عنوان یک کارآفرین شروع کردم؛ از هم زمان در طول این مسیر درس‌ها، ‌نکات و راهکارهای زیادی را آموختم و تصمیم گرفتم بعضی از ارزشمندترین آموخته‌های خود را که اطلاع از آنها برای هر کارآفرینی ضروری است به اشتراک بگذارم.

به توصیه‌های افراد بی تجربه گوش نکنید

اکثر افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارند، ایده خود را با دوستان یا اعضای خانواده خود در میان می‌گذارند؛ اگر چه مشورت کردن خوب است اما اگر آنها در دنیای کارآفرینی قرار نداشته باشند، عموما سعی دارند شما را منصرف کنند یا ایده شما را شکست خورده می‌دانند. البته استثناهایی نیز وجود دارد، اما در اکثر مواقع این اتفاق رخ می‌دهد.

اکثر افراد به دنبال مسیری ایمن هستند؛ بنابراین اگر ایده‌ای برای شروع یک کسب و‌کار یا تولید محصول دارید، با دیگر کارآفرینان و صاحبان مشاغل که در موقعیت فعلی شما قرار داشته‌اند، مشورت کنید.

همواره به یادگیری ادامه دهید

همواره به یادگیری ادامه دهید

اگر قصد دارید به رویاهای خود جامه عمل بپوشانید، باید برنامه داشته باشید و این برنامه باید شامل یادگیری نیز باشد. برای راه اندازی یک کسب و کار باید تحقیق کنید و با جزئیات صنعت خود آشنا شوید. بسیاری از کار‌آفرینان تصور می‌کنند که می‌توانند به سرعت به درآمد‌های میلیونی برسند؛ اما در دنیای واقعی این چنین نیست و موفق شدن با رنج‌ها و سختی‌های زیادی همراه است.

برای اینکه بتواند رشد کنید و در صنعت خود پایدار باشید، باید همواره در حال یادگیری و بروزرسانی اطلاعات خود باشید؛ به ویژه در دنیای کنونی که تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است نباید از قافله عقب بمانید.

می‌توانید از رقبای خود پیروی کنید

در آغاز کار می‌توانید از رقبای خود پیروی کنید و این یک راه ساده برای به دست آوردن موفقیت است. البته این به معنای سرقت ایده یا نقض ثبت اختراع نیست، ولی پیروی از رقبا روشی مناسب برای تسریع رسیدن به موفقیت است.

اگر چه پیروی از رقبا برای شروع کسب و کار روش خوبی است؛ اما باید اطمینان حاصل کنید که ویژگی‌ها و چشم انداز خودتان را در کسب و کار دارید.

به ندای دورن‌تان اعتماد کنید

به ندای دورن‌تان اعتماد کنید

غریزه یکی از بهترین ابزارها در کسب و کار است، شما باید به تمام حقایق توجه کنید و محاسبات و تحقیقات ضروری را انجام دهید، ولی در نهایت برای تصمیم گیری به غریزه و احساس‌تان توجه کنید. اعتماد به غریزه و ندای درونی‌تان، در حقیقت اعتماد کردن به خودتان است. اگر به خودتان اعتماد ندارید، موفقیت در کسب و کار بسیار سخت و چالش‌ بر‌انگیز خواهد بود. در حقیت مهمترین نکته در ارتباط با کارآفرینی، باور کردن خودتان است. این تنها چیزی است که زمان سختی‌ها و مشکلات می‌تواند به شما کمک کند.

اگر چه این نکات ساده به نظر می‌رسند، ولی جزء ابزارهای ضروری و حیاتی برای تبدیل شدن به کارآفرینی موفق هستند.

    نظرات