جذب ایده ها با رویداد تسهیل‌گری و کارآفرینی روستایی در گیلان

جذب ایده ها با رویداد تسهیل‌گری و کارآفرینی روستایی در گیلان

با هدف جذب و تبدیل ایده ها به کسب و کار و حل معضلات و چالش ها در حوزه کسب و کارهای نوپای روستایی، تحت حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ودفتر امور روستاها و شوراهای استانداری، رویداد تسهیل گری و کارآفرینی روستایی، 15تا 17 آذر در گیلان برگزار می شود.

به گزارش اکوسیستم،  دبیر برگزاری رویداد تتکا نخست در مورد توسعه ی پایدار روستا ها و جوامع روستایی سخن گفت و راهکار های اصلی آن را هدفمند سازی کسب و کار روستاییان ، راه اندازی مشاغل خانگی ، آموزش کارآفرینی و آماده سازی محیط اجتماعی و اقتصادی روستاها برای جذب نیروی انسانی جوان، متخصص و ماهر برشمرد.

دکتر مسعود ویسمه در ادامه با ذکر این نکته که هدف از ایجاد مرکز تسهیل‌گری توانمند سازی وکارآفرینی روستایی تتکا، ایجاداشتغال پایدار باتمرکز برمنابع انسانی (نوجوانان وجوانان) در روستا وارتقاء سطح مهارت وتوانایی آنان است، گفت: این مرکز با محوریت آموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج درحوزه های توانمندسازی، تسهیل گری، کارآفرینی، فناوری، تجاری سازی، بهبود و ساماندهی کسب وکارهای روستایی تشکیل شده است.

وی این مرکز زمینه ساز پیوند میان کسب وکارهای روستایی و بازارهای استانی دانست و ملزومات آن را، بهره گیری از تمامی ظرفیتها، منابع و توانمندی های بالقوه موجود در روستا شامل روستاییان، بانوان، صاحبان کسب وکار، کارآفرینان، شرکتها و تعاونی ها و دهیاران عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: دراین برنامه که طی 3 روز برگزار می شود، شرکت کنندگان می توانند با تشکیل گروه،ایده پردازی و اجرای ایده ها،به دنبال راه حل برای مشکلات و چالش ها باشند. شرکت کنندگان این رویداد، شامل فعالان حوزه های مختلف، متخصصان، محصلان مرتبط با موضوع، مراکز تولیدی، برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها، طراحان گرافیک و .. هستند.

ویسمه در ادامه به دستاورد های رویداد اشاره کرد و آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالش ها و معضلات، حمایت در تجاری سازی و پیاده سازی عملی طرح ها را از دستاوردهای این رویداد خواند.

وی همچنین این رویداد را فرصتی مناسب برای تیمهای فعال، دانشجویان، مهندسان، متخصصان و سایر علاقه مندان به عرصه کسب و کار در حوزه روستایی دانست تا توانایی های خود را به نمایش بگذارند و ادامه داد: به طور قطع این رویداد می تواند شناسایی مناسبی از تیم ها و قابلیت های آن ها باشد؛ پس از بررسی های لازم،ایده های برتر انتخاب می شوند.

این رویداد از تاریخ 15 تا 17 آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های گیلان برگزار خواهد شد.

جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به سایت  ttkaevent.irمراجعه نمایید.

    نظرات