کارآفرینان چگونه می توانند استعدادهای برتر را جذب و حفظ کنند

کارآفرینان چگونه می توانند استعدادهای برتر را جذب و حفظ کنند

فوربز به کارآفرینان پیشنهاد می‌دهد که اگر قصد دارند در کسب وکار خود استعدادهای برتر را جذب و حفظ کنند، باید تفکری مثل استارتاپ داشته باشند.

اکوسیستم - هر شرکتی می‌تواند با پیروی از مراحلی ساده، مزایای جذاب و خلاقانه‌ای را برای کارمندان خود ارائه دهد و به یک شرکت کارمند محور تبدل شود، حتی اگر مانند گوگل، فیسبوک یا یکی از استارتاپ‌های سیلیکون ولی نباشد. باید برنامه کارکنان خود را به گونه‌ای تغییر دهید که در جنگ برای جذب استعدادها و حفظ آنها موفق شوید.

مزایای کارمندان در هر شرکتی متفاوت است؛ در حالت سنتی، کارآفرینان مزایایی از قبیل بیمه سلامت، دو تا چهار هفته تعطیلات، مزایای حمل و نقل و تخفیف‌های کارمندی را برای پرسنل خود ارائه می‌دهند.

اگر چه این مزایا ذاتا اشتباه نیست؛ اما در بازار کار رقابتی امروز، کیفیت کار یک شرکت به پرسنل فعلی و آینده آن بستگی دارد، به همین دلیل برای جذب با استعدادترها و حفظ این افراد در مجموعه شاید زمان آن رسیده باشد که مزایای کارکنان خود را بازبینی کنید. با مراحلی ساده می‌توانید اینکار را انجام دهید.

مرحله اول: چه نوع شرکتی را می‌خواهید؟

ابتدا این سوالات را از خود بپرسید، چه نوع شرکتی را می‌خواهید؟ نحوه برخوردتان با پرسنل چگونه است؟ کارمندان شما چه حسی در مورد کار کردن در شرکت دارند؟ کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان و سهامداران چگونه برند شما را توصیف می‌کنند؟ این سوالات برای ارزیابی شرایط فعلی مزایای پرسنل مهم هستند. مزایایی که در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهید، قدرت برند شما را منعکس می‌کنند.

مرحله دوم: از کارکنان خود بپرسید که چه نوع شرکتی باید باشید.

کارمندان در حقیقت نیروی حیاتی شرکت شما هستند. بازخوردهای آنان را دریافت کنید و با تفکر و برنامه خود ترکیب نمایید. از پرسنل بپرسید که چه حسی در مورد مزایای پرسنلی شرکت دارند و بازخوردها را جمع آوری کنید.

مرحله سوم: مزایایی را در نظر بگیرید که به کارمندان و شرکت کمک می‌کنند.

شرکت‌ها جنگ شدیدی بر سر جذب استعدادها با یکدیگر دارند؛ نه تنها به جذب بااستعدادترها نیاز دارید بلکه باید آنها را در سازمان برای مدت طولانی حفظ کنید.

از نظر کارفرمایان اگر شما قادر نیستید استعدادها را برای مدتی طولانی حفظ کنید، این به معنای بالا بودن نقل و انتقال کارکنان است. جابه جایی کارکنان علاوه بر آنکه به روحیه آنان آسیب می‌زند، برای شرکت‌ها نیز هزینه خواهد داشت زیرا برای استخدام و آموزش کارمندان جدید باید پول پرداخت شود.

ارائه دادن مزایای مناسب باعث می‌شود کارمندان نسبت به شرکت وفادار باشند و این مسئله هم به افزایش رضایت و بهره‌وری آنها منجر می‌شود. به این ترتیب، کارکنان احساس ارزش و اعتماد خواهند کردند، در نتیجه خوشحال هستند؛ در پی آن مدیریت و سهامداران نیز خوشحال خواهند بود.

    نظرات