جمعه سیاه آمازون ثروت جف بزوس را 100 میلیارد دلاری کرد

جمعه سیاه آمازون ثروت جف بزوس را 100 میلیارد دلاری کرد

به تازگی نشریه بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ثروت جف بزوس (مدیرعامل آمازون) برای اولین بار از مرز 100 میلیارد دلار گذشت.

به گزارش اکوسیستم، از ابتدای سال جاری میلادی ارزش سهام آمازون سیر صعودی داشته است و همین عامل باعث افزایش ثروت بزوس گردید؛ اما در جریان جمعه سیاه (حراج بزرگ فروشگاه‌های سرتاسر دنیا) که روز گذشته انجام شد سهام آمازون افزایش چشمگیر و کم سابقه‌ای را تجربه کرد، در نتیجه  ثروت بنیانگذار این شرکت از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرد.

یکی از موسسات مالی و آماری آمریکا اعلام کرد که بالغ بر نیمی از کل فروش آنلاین روز گذشته در جهان، مربوط به بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین یعنی آمازون بوده است.

مدیرعامل آمازون معمولا بخش عمده‌ای از ثروت خود را در حوزه‌های مختلف خرج می‌کند؛ بطور مثال در سال 2013 وی بیش از 250 میلیون دلار خرج کرد تا بتواند امتیاز نشریه واشنگتن پست را بخرد؛ همچنین بزوس هر ساله حدود یک میلیارد دلار نیز به پیشبرد برنامه‌های شرکت فضایی بلو اوریجین و ساخت راکت در این شرکت اختصاص می‌دهد.

ظاهرا بنیانگذار آمازون تمایل دارد تا بخشی از ثروت خود را نیز در امور خیریه صرف کند، به همین منظور چند ماه پیش از مخاطبان خود در توییتر درخواست همفکری کرد تا او را برای انجام اموری که علاوه بر فوریت داشتن، اثرات دراز مدتی نیز دارند یاری کنند.

وی اعلام کرد که تا کنون حدود پنجاه هزار پاسخ برای وی ارسال شده است و این روند همچنان ادامه دارد. برای آنکه درک بهتری از ثروت بزوس داشته باشیم، تصور کنید که اگر دارایی او را بین تمام ۴۷۷۴۲ نفری که به توییت وی پاسخ داده‌اند به صورت مساوی تقسیم کنید، آنگاه ۲/۱ میلیون دلار نصیب هرکدام می‌شود.

    نظرات