ادغام دو سامانه هوشمند اوبر و یاندکس

ادغام دو سامانه هوشمند اوبر و یاندکس

مدتی است که خبرهایی را درباره ادغام اوبر و یاندکس (یک تاکسی اینترنتی روسی) می‌شنویم؛ اکنون سازمان آنتی تراست این کشور (سازمانی نظارتی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در برابر تبانی و انحصار طلبی کمپانی‌های بزرگ در مورد تعیین قیمت‌ها و ارائه خدمات) موافقت خود را با این ادغام اعلام کرد تا دو کمپانی بتوانند در ماه‌های آینده قراردادهای مورد نیاز را امضا کنند.

به گزارش اکوسیستم، اوبر و یاندکس در کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، بلاروس و ارمنستان خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهند. طرف قرارداد شرکت اوبر، بخش تاکسی اینترنتی این رقیب روسی است؛ البته یاندکس که به گوگل روسیه شهرت دارد، 59.3 درصد از سهام شرکت نهایی را در اختیار خواهد داشت.

بر پایه قرارداد فی مابین، این دو کمپانی در کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، بلاروس و ارمنستان خدماتی از جمله حمل و نقل اینترنتی و تحویل غذا را ارائه خواهند داد. همچنین شرکتی که ادغام این دو رقیب به وجود خواهد آمد، حق ندارد مانع همکاری رانندگان، شرکا یا مسافران با سرویس‌های رقیب شود.

بعد از آنکه قرار مذکور نهایی شد، کاربران قادر خواهند بود با استفاده از اپلیکیشن هر کدام از این دو سرویس تاکسی آنلاین از ماشین‌های شرکت دیگر نیز استفاده کنند؛ همچنین رانندگان نیز می‌توانند درخواست‌های مسافران شرکت دیگر را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که اوبر در اقدامی مشابه برای فرار از رقابت مستقیم در چین نیز با سامانه حمل و نقل هوشمند دیدی شراکت کرده بود.

احتمالا تاکسی آنلاین اوبر به دو دلیل خواستار ادغام با شرکت‌های بزرگ محلی است؛ اول اینکه این کمپانی با قوانین این کشورها و مشکلات خاص خود مانند اعتراضات رانندگان و مسائل مالی دست و پنجه نرم می‌کند، دوم اینکه ادغام با یک کمپانی بزرگ محلی بخشی از این بار را از دوش اوبر بر‌می‌دارد و مزایایی را نیز برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

    نظرات