راهکارهایی ساده برای کاهش هزینه استارتاپ ها

هر مالک استارتاپی راهکارهایی را برای کاهش هزینه‌ها و پس انداز کردن پول دارد؛ در این بین حذف مخارج اضافه بهترین گزینه برای کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

اکوسیستم - برای کاهش مخارج می‌توان از راهکارهایی ساده در شرکت استفاده کرد، در ادامه بعضی از این استراتژی‌ها شرح داده شده است.

از فضای کار بطور بهینه استفاده کنید

برای راه اندازی استارتاپ نیاز نیست یک مکان بزرگ را بخرید یا اجاره کنید؛ بلکه می‌توانید با استفاده بهینه از فضا در محیط‌های کوچک نیز اقدام به راه اندازی استارتاپ نمایید، به این ترتیب تا حد زیادی در مخارج صرفه جویی می‌شود.

میزان کاغذ مصرفی را کاهش دهید

وقتی می‌توانید تمام مدارک را در کامپیوتر ذخیره کنید، چرا باید از کاغذ استفاده نمایید؟ اگر این راهکار را جایگزین استفاده از کاغذ کنید، علاوه بر پس انداز کردن هزینه کاغذ، هزینه شارژ کردن کارتریج پرینتر نیز کاهش می یابد.

بطور عمده خرید نکنید

اگرچه خرید مایحتاج کار مانند نوشت افزار و ... بطور عمده، برای شرکت‌های بزرگ ایده خوبی است، اما برای شرکت‌های کوچک این موضوع صادق نیست. زیرا سفارشات بر اساس کوچکی یا بزرگی شرکت تقبل می‌شوند، بنابراین تا زمانی که شرکت‌تان رشد نکرده است، سعی کنید عمده خرید نکنید.

تخفیف بگیرید

از خرید ملزومات شرکت گرفته تا سفارش غذا، سعی کنید همیشه تخفیف بگیرید. اغلب شرکت‌ها تخفیف گرفتن را برای اعتبار شرکت خوب نمی‌دانند، ولی با این کار پول زیادی صرفه جویی می‌شود.

کارآموز استخدام کنید

پرداخت حقوق کارمندان یکی از هزینه‌های سرسام آور هر استارتاپی است. به جای استخدام تعداد زیادی کارمند می‌توانید کارآموزانی را بطور پاره وقت استخدام کنید و خودتان کارها را مدیریت کنید، البته این راهکار تا زمانی که استارتاپ شما به شرکت بزرگی تبدیل نشده است قابل اجرا خواهد بود. کارهای مهم را خودتان به عهده بگیرید و دیگر کارهای ضروری ولی غیر مهم را به کارآموزان محول کنید. به این ترتیب با آموزش کارآموزان نه تنها نیروهای کار متخصصی با کمترین هزینه برای آینده خواهید داشت، بلکه پول زیادی را نیز صرفه جویی خواهید کرد.

از وسایل کم مصرف استفاده کنید

به جای استفاده از وسایل برقی دست دوم که باید بطور مداوم تعمیر شوند، از دستگاه‌های نو و کم مصرف استفاده کنید تا مبلغ قبض برق شرکت کاهش یابد.

    نظرات