5 مهارتی که هر کارآفرین باید بداند

5 مهارتی که هر کارآفرین باید بداند

وقتی که شما کسب و کاری را راه اندازی می کنید، دانستن اینکه چه کاری را در چه زمانی و در چه مرحله ای باید انجام دهید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرفی دانستن انتظاراتی که باید از سایر افرادی که به عنوان همکار شما در راه اندازی کسب و کار فعالیت می کنند بسیار مهم است و از اهمیت بالایی بر خوردار است.اکوسیستم-  وقتی فردی تصمیم به راه اندازی کسب وکاری جدید به عنوان یک کارآفرین می گیرد، مواردی وجود دارد که باید خودش انجام دهد و نباید انتظار داشته باشد که همکاران وی آن ها را انجام دهند. در واقع این موارد مهارت هایی است که هر فرد کارآفرین می بایست بداند تا بتواند در جهت ارتقا کسب و کار خود از آن ها استفاده کند. در ادامه به بررسی این 5 مورد خواهیم پرداخت.
  • دسترسی به دفتر کار خود از هر جای دیگر
خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی امروزه راه اندازی یک کسب و کار نیازی به داشتن امکانات چندان زیادی ندارد و حتی می توان با یک گوشی تلفن هوشمند نیز کسب و کار خود را راه اندازی کرد. اما داشتن دانش کافی در این زمینه بسیار مهم استو در واقع اینکه فرد بداند چگونه می تواند از یک لپ تاپ یا یک گوشی هوشمند مانند یک دفتر کار برای راه اندازی کسب وکار خود استفاده کند، از درجه اهمیت بالایی بر خوردار است. از طرفی دسترسی به این دفتر کار کامپیوتری نیاز به دانش مناسب و کافی خود دارد. به خصوص مواردی که در آن کارفرما می بایست با استفاده از یک لپ تاپ یا گوشی بتواند با نرم افزارهای مدیریت گروه و مدیریت پروژه کار کند.
  • داشتن دانش کافی در خصوص استفاده از اپلیکیشن هایی که قالب شرکت ها از آن برای کارهای روزانه خود استفاده می کنند
معمولا در هر حوزه کاری و رشته کاری، اپلیکیشن های زیادی در بازار وجود دارد که می توان از ان ها برای راحت تر شدن انجام کارها استفاده کرد. مثلا اپلیکیشن Zoom.us یکی از اپلیکیشن هایی است که اغلب شرکت ها از آن برای مدیریت قرار ملاقات های خود استفاده می کنند. از طرفی برخی از شرکت ها از تکنولوژی ابری سازی برای مدیریت و نگهداری اسناد خود استفاده می کنند. بنابراین دانشتن و داشتن دانش کافی در خصوص نحوه استفاده از این تکنولوژی ها و اپلیکیشن ها بسیار مهم است. حتی اگر در کارهای روزانه خود نیاز زیادی به استفاده از اپلیکیشن های خاص حوزه کاری خود ندارید اما داشتن دانش و دانستن نحوه کار کرده با این اپلیکیشن ها بسیار مهم است.
  • دانستن نحوه پشتیبان گیری از داده ها و اسناد
آیا می دانید که چگونه باید از داده ها و اسناد کاری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؟ دانستن این مهارت بسیار مهم است. این مهارت یکی از مهم ترین مهارت هایی است که با وجود پیشرفت تکنولوژی هر فردی باد با آن آشنا باشد. دانستن اینکه داده ها و اسناد شما در کجا نگهداری می شوند و تهیه نسخه پشتیبان از این داده ها بسیار مهم است. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که اگر به هر دلیلی یکی از دستگاه های شما مثل کامپیوترف لپ تاپ یا گوشی هوشمند که از آن برای استفاده از اپلیکیشن های مختلف استفاده می کنیدف خراب شد و دچار آسیب شد، اسناد و داده های مهم خود را از دست ندهید.
  • داشتن دانش کافی در خصوص نحوه نصب و استفاده از انواع مختلف اپلیکیشن های آنتی ویروس
اگر شما از لپ تاپ یا گوشی همراه خود برای کارهایی به غیر از کارهای مربوط به کسب وکارتان استفاده می کندی، نصب آنتی ویروس ها که بتواند از نفوذ هر گونه ویروس یا بد افزار به سیستم جلوگیری کند بسیار مهم است. علاوه بر این داشتن پروتکل های امنیتی شرکت هم از اهمیت خاصی برخوردار است. این پروتکل امنیتی به این معنی است که هر کارمند که از لپ تاپ یا گوشی همراه خود برای باید از امکانات امنیتی برای جلوگیری از نفوذ ویروس یا هکرها ب سیستم خود استفاده کند تا داده ها و اسنادی که در اختیار آن کارمند قرار دارد از بین نرود و یا مخدوش نشود. توجه به این موضوع که تمامی دستگاه ها و ابزاری که بر روی آن اطلاعات، اسناد و داده های ماری شما ذخیره شده است مهم است. در واقع هیچ فردی نمی خواهد که کسب و کار خود را به خطر بیندازد.
  • داشتن دانش کافی برای انجام جستجو با موتورهای جستجو در خصوص یک مورد خاص
داشتن مهارت کافی برای جستجو در خصوص یک موضوع خاص و از طریق موتورهای جستجو و رسیدن به نتیجه مطلوب در کمترین زمان ممکن برای هر کارآ،رین لازم و ضروری است. از طرفی جستجو در بین اسناد و اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه های مختلف از جمله لپ تاپ یا هارد و غیره نیز شامل داشتن این مهارت می شود. بنابراین هر فرد می بایست مهارت های خود در این زمنیه را تا حد ممکن به بهترین شکل افزایش دهد تا بتواند حداکثر کارآیی و نتیجه مطلوب را به دست آورد.  

    نظرات