پیدایش ارزهای دیجیتالی ماموریت در حال تکمیل PayPal است

پیدایش ارزهای دیجیتالی ماموریت در حال تکمیل PayPal است

پیدایش ارزهای دیجیتالی جدید مانند بیت‌کوین می‌تواند نقش زیادی در گسترش استفاده از خدمات PayPal و انجام معاملات به صورت آنلاین داشته باشد. در واقع هدف PayPal از ابتدای پیدایش خود، ایجاد چنین فناوری‌های کارآمدی برای ارائه بهتر و سریع‌تر خدمات مالی بوده است.

اکوسیستم - همانطور که می‌دانید شرکت PayPal تحول بزرگی در انجام معاملات به صورت آنلاین ایجاد کرد و این شرکت این امکان را برای کاربران خود فراهم ساخته که حسابی را در این سایت ایجاد کنند که به کارت اعتباری آن‌ها متصل است؛ به نظر می‌رسد که با ایجاد ارزهای دیجیتالی ماموریت PayPal در حال تکمیل است و یا حداقل وارد فاز جدیدی شده است؛ به عنوان مثال بیت‌کوین از ابتدای پیدایش خود تاکنون به رشد بسیار خوبی دست پیدا کرده و ارزش آن که در ابتدا هزار دلار بود، اکنون به بیش از یازده هزار دلار افزایش پیدا کرده است.

در واقع پول یکی از قدیمی‌ترین نیازهای جامعه بشری بوده است که شیوه تبادل آن تاکنون به شکل‌های مختلفی تغییر کرده و به تکامل رسیده است؛ PayPal می‌تواند به یکی از اصلی‌ترین منبع اطلاعات پولی تبدیل شود و می‌تواند این فرصت را برای مردم عادی فراهم کند تا برای بهره‌مندی از ارزهای پایداری همچون دلار، حساب‌هایی در بانک‌های خارجی باز کنند. همچنین در کشورهایی که دارای دولت فاسدی هستند، PayPal می‌تواند مانع تعرض دولت‌مردان به اموال مردم شود؛ زیرا مردم می‌توانند با خدمات این شرکت ارز رایج کشور خود را به ارزهایی با امنیت بیشتر مثل ین، پوند و غیره تبدیل کنند و پیدایش ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین می‌تواند عرضه این خدمات را تا حد زیادی تسهیل کند. در‌حال‌حاضر بیش از 218 میلیون کاربر فعال و 17 میلیون تاجر از خدمات PayPal استفاده می‌کنند.

اتریم هم یکی از ارزهای دیجیتالی جدید است که می‌تواند نقش مهمی در ارائه بهتر خدمات PayPal ایفا کند. همچنین این ارز دیجیتالی یک پلتفرم کارآمد است که شرکت‌ها با بهره‌گیری از آن می‌توانند ارزهای دیجیتالی مختص به خود را ایجاد کنند. در سرویس‌هایی همچون GoCoin که برای بهره‌گیری از مزایای بیت‌کوین ایجاد شده است، علاوه بر بیت‌کوین سایر ارزهای دیجیتالی نیز پذیرفته می‌شوند.

البته در‌حال‌حاضر خطرات زیادی ثبات PayPal را تهدید می‌کند؛ یکی از این خطرات عدم وجود هیچ تضمینی برای حفظ ثبات این شرکت در آینده است؛ شرکت PayPal در سال 2002 برای نخستین بار سهام خود را به عموم مردم عرضه کرد و همانطور که قبلا اشاره کردیم تاکنون توانسته است توجه عده‌ زیادی از افراد را به خود جلب کند و درحال‌حاضر نیز میلیون‌ها نفر از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند؛ اما عده‌ای خرید ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین را کاری احمقانه می‌دانند و از مخالفت با ارزهای دیجیتالی هم حمایت می‌کنند که ممکن است ثبات PayPal در آینده را تهدید کند.

گسترش ظرفیت استفاده از خدمات PayPal نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد. این شرکت در ابتدای کار خود رشد قابل‌توجهی داشت؛ اما در سال‌های بعد ارائه خدمات به افراد مهم و برجسته با سرعت کمتری انجام شد و حتی میزان ارائه خدمات تقریبا به صفر رسید. ارز دیجیتالی اتریم نیز با مشکل مشابهی روبرو شده است و افراد خالق این ارز دیجیتالی معتقدند که چنانچه اتریم به پیشرفت قابل توجهی دست یابد، ایجاد پلتفرم جدیدی که بر پایه فناوری بلوک زنجیره‌ای ایجاد شده باشد، واقعا لازم و ضروری است.

موضوع دیگری که باید آن را در نظر گرفت، نقش رسانه‌ها در ارتقای شرکت PayPal یا زوال آن است. رسانه‌ها در ابتدای ایجاد شرکت PayPal شدیدا از آن حمایت می‌کردند و این شرکت را دارای فناوری‌های نوین و آینده خوب می‌دانستند، اما پس از گذشت چند سال، این شرکت مورد انتقاد بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت. در ضمن کلاه‌برداری‌های در رابطه با ارزهای دیجیتالی و بیت‌کوین صورت گرفته است. پس افراد باید با احتیاط کامل به سمت استفاده از آن‌ها روی آورند.

     

    نظرات