آیا موفقیت سال 2017 سامسونگ ادامه خواهد داشت؟

موسسه تحقیقاتی و تحلیل استراتژی آنالتیکس اعلام کرد که سهم بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال 2018 میلادی به کمتر 20 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش اکوسیستم، سال 2017 برای شرکت سامسونگ با موفقیت چشمگیری همراه بود و این کمپانی کره‌ای در صدر پرفروش ترین‌های تکنولوژی قرار داشت، اما پیش بینی می‌شود که سال آینده میلادی برای سامسونگ تا این اندازه موفقیت آمیزی نباشد و سهم بازار آن به کمتر از 20 درصد کاهش پیدا کند.

شرکت تحقیقاتی و تحلیل استراتژی آنالتیکس، برآورد کرد در سال 2018 میلادی فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بین پنج برند مطرح دنیا کمترین رشد را خواهد داشت.

این موسسه تحقیقاتی پیش بینی می کند که تا پایان سال جاری میلادی سامسونگ 319 میلیون گوشی هوشمند فروخته باشد و این به معنی به دست آوردن سهم 20/5 درصدی از بازار خواهد بود. اما بر اساس پیش بینی همین موسسه، این موفقیت در سال آینده میلادی ادامه پیدا نمی‌کند و این کمپانی در سال 2018 حدود 315 میلیون گوشی هوشمند خواهد فروخت و این بدان معناست که سهم بازار آن به  ۱۹.۲ درصد کاهش خواهد یافت.

پیش بینی آنالیتیکس بر این اساس است که اپل از پرچمدار جدید خود یعنی آیفون ۱۰ رونمایی کرده است، از طرفی دیگر سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند و رقبای چینی نیز با عرضه گوشی‌های میان رده و پایین رده کار را برای سامسونگ بسیار دشوار کرده‌اند.

این موسسه تحقیقاتی در مورد دیگر برندهای مطرح جهان مانند اپل، هوواوی، شیائومی نیز برآورد کرده است که این کمپانی‌ها سهم خود را در بازار حفظ خواهند کرد یا آن را افزایش می‌دهند.

    نظرات