10 توصیه مدیرعامل شرکت اپل

10 توصیه مدیرعامل شرکت اپل

تیم کوک (مدیرعامل شرکت اپل) توانست موفقیت‌های بزرگی را برای این شرکت رقم بزند، وی باور دارد اگر فردی به توانایی‌های خود ایمان داشته باشد و به بینش درونی خود گوش فراهد، قدرت تغییر دنیا را خواهد داشت.

اکوسیستم - تیم کوک در اکتبر سال 2011 به سمت مدیرعاملی شرکت اپل منصوب شد، وی در آن زمان به خوبی می‌دانست که مسئولیت بزرگی را پذیرفته است. کوک هیچگاه سعی نکرد مانند استیو جابز یا شخص دیگری باشد، زیرا هم خود را می‌شناخت و هم به توانای‌هایش باور داشت.

تیم کوک در سال ۱۹۶۰ در شهر رابرتزدیل ایالت آلابامای آمریکا به دنیا آمد، به عنوان دومین دانش‌آموز برتر از دبیرستان فارغ التحصیل شد و در دانشگاه آبرنبه تحصیلات خود ادامه داد. او سرانجام در رشته MBA از دانشگاه دوک فارغ التحصیل شد و توانست جزو ۱۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه باشد که عنوان افتخاری را کسب می‌کنند.

مدیرعامل اپل بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در شرکت‌های معتبری مانند آی‌بی‌ام و کامپک مشغول به کار شد؛ ولی پس از مدتی در اقدامی غیرمنتظره اما هوشمندانه در سال 1998 به شرکت اپل پیوست. او در یکی از سخنرانی‌هایش در دانشگاه آبرن از این تصمیم با عنوان مهم‌ترین اکتشاف زندگی خود یاد کرد و گفت: یک بینش درونی به من می‌گفت که باید این کار را انجام دهم.

بعد از اینکه کوک به عنوان مدیرعامل شرکت اپل معرفی شد، محصولات موفقی از جمله ساعت‌ هوشمند و ایرپاد به بازار عرضه گردید و منجر به افزایش سهام این کمپانی به میزان چشمگیری شد. این رهبر خلاق و نوآور 10 توصیه‌ای که خود به کار برده است را با دیگران به اشتراک گذاشت.

10 توصیه از مدیرعامل شرکت اپل

۱- موفقیت

برنده شدن هیچگاه به معنای بهترین بودن نیست.

۲- نوآوری

اگر چه برخی از مردن نوآوری را به معنی تغییر می‌دانند، ولی ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. در حقیقت نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

۳- انگیزه

بهترین باشیم، نه اولین.

۴- بینش

خیلی کم اتفاق می‌افتد که فردی از بدو تولد دارای بینش درونی باشد؛ این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر می‌گردد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که بیاموزند به این ندای درونی گوش دهند و بر اساس غریزه خود عمل کنند.

۵- میراث

به ندرت رخ می‌دهد که یک شخص بتواند تاریخ را رقم بزند؛ ولی به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد و این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

۶- تعیین هدف

بگذارید شادی و خوشحالی در طول مسیر رسیدن به هدف همراه‌تان باشد، نه فقط هنگام دست یافتن به یک هدف.

۷- ایجاد تغییرات

باور کنید که هیچ محدودیتی ندارید، در این صورت می‌توانید کارهای بزرگی را انجام دهید و حتی دنیا را تغییر دهید.

۸- استقامت

زندگی‌تان را درگیر حاشیه نکنید، جهان به حضور پررنگ شما نیاز دارد.

۹- شخصیت

در دنیای امروز انتخاب میان خوب عمل کردن و عالی عمل کردن اشتباه‌ترین کار ممکن است.

۱۰- اخلاق کاری

بین علاقه‌مندی به کار کردن و علاقه‌مندی به کار تفاوت زیادی است.

    نظرات