دردسر جدید اپل به دلیل سرقت نشان تجاری

دردسر جدید اپل به دلیل سرقت نشان تجاری

یک شرکت تولید لباس چینی به نام کان (Kon) شکایتی را از اپل به علت سرقت نشان تجاری این برند مطرح کرده است. این شرکت چینی مدعی شد که طراحی نشان جدید اپ استور شباهت زیادی به نشان تجاری این شرکت دارد.

به گزارش اکوسیستم، این کمپانی تولید لباس چینی در سال 2009 میلادی راه اندازی شد، نشان تجاری آنها مثلثی متشکل از سه استوانه است که بطور نمادین تسلط قدرت انسان بر مرگ را نشان می‌دهد.

اپل مرداد ماه سال جاری، نشان اپ استور که مثلثی شکل گرفته از یک مداد، یک خط کش و یک قلمو بود را به مدلی مفهومی‌تر تغییر داد، این تغییر باعث شباهت نشان اپ استور به نشان تجاری برند کان گردید. اگر چه این دو نشان تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند اما لوگوی شرکت چینی از لبه‌های تیزتری برخوردار است.

دردسر جدیدی برای اپل، اینبار به دلیل سرقت نشان تجاری

شرکت کان مدعی است که استفاده اپل از نشان تجاری این شرکت، تخلف از قانون کپی رایت بین المللی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل کمپانی چینی انتظار دارد که اپل ضمن عذرخواهی رسانه‌ای، غرامت نیز پرداخت کند. دادگاه عمومی پکن این ادعا را به رسمیت شناخته است و طی چند هفته آینده پس از بررسی های لازم در مورد آن اظهار نظر خواهد کرد.

شرکت اپل پیش‌تر نیز با دادخواست‌های حقوقی بسیاری نظیر شکایات کوالکام و سامسونگ دست و پنجه نرم‌ کرده است. با این حال بسیاری باور دارند که دادگاه چین نظر مساعدی نسبت به این غول فناوری آمریکایی ندارد، چرا که سال گذشته به یک برند فروش چرم اجازه داد از اسم آیفون در نامگذاری محصولات خود استفاده کند.

    نظرات