حمایت دانشگاه امیرکبیر از طرح های نوآورانه و شرکت های دانش بنیان

حمایت دانشگاه امیرکبیر از طرح های نوآورانه و شرکت های دانش بنیان

حسین حسینی تودشکی (معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر) اعلام کرد: حمایت ویژه و کمک به طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان جزوی از اهداف این دانشگاه است.

به گزارش اکوسیستم، حسینی تودشکی طی مراسم رونمایی از سامانه مصاف (مشاوره صنعتی و ارتقا فناوری) گفت: رسالت این دانشگاه برطرف کردن مشکلات مردم و رفع احتیاجات صنعت با دستاوردهای محققان و پژوهشگران است.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که طی سال‌های اخیر در رویه دانشگاه بازنگری‌هایی انجام شده است، افزود: تلاش داریم که نوآوری به صنعت راه پیدا کند و بتوانیم نتایج تحقیقات محققان دانشگاه را به محصول مورد نیاز مردم مبدل سازیم.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: نوآوری و فناوری از اولویت‌های ما است و امیدواریم این دو موضوع در طرح‌های فناورانه، شرکت‌های دانش بنیان و قسمتی از پروژه‌های صنعتی ورود کنند.

وی خاطر نشان کرد: حمایت ویژه و کمک به طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان بخشی از اهداف ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر است تا به این ترتیب بتوان با دخالت نوآوری محصول مورد نیاز مردم را تولید کرد.

حسینی تودشکی متذکر شد: صنایع کوچک قادر نیستند به تنهایی روی محصولات خود سرمایه گذاری کنند؛ در این راستا می‌توانند از دانشگاه‌ها کمک بگیرند تا از پتانسیل موجود استفاده نمایند.

وی در ادامه ضمن اشاره کردن به راه اندازی سامانه مصاف تشریح کرد: با به وجود آمدن کارگاه‌های تخصصی برای صنایع کوچک و بهره گیری از دانش فارغ التحصیلان، اساتید و حتی فارغ التحصیلان خارجی، به واسطه این سامانه می‌توان شاهد حضور محصولاتی با فناوری‌های جدید در بازار بود.

در این مراسم از سامانه مصاف به منظور ارائه خدمات تخصصی و صنعتی به صنایع کوچک، متوسط و بزرگ رونمایی شد.

    نظرات