سومین اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی در تهران برگزار خواهد شد

سومین اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی در تهران برگزار خواهد شد

سومین اجلاس وب فارسی با هدف بررسی رشد کسب و کارهای اینترنتی در ایران، 5 بهمن ماه سال جاری به میزبانی کانون توسعه دهندگان فضای مجازی  در محل مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، اصلی‌ترین هدف برگزاری این اجلاس به وجود آمدن ارتباط صمیمی و نزدیک میان دولتمردان و نخبگان فضای مجازی کشور و استمرار این ارتباط است. از سایر اهداف برگزاری این اجلاس می‌توان اشاره کرد به بررسی فضای وب و روند رشد استارتاپ‌ها، کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی در وب.

در این راستا، هفتمین جلسه کمیته راهبردی اجلاس با حضور حمیدرضا همتی (رئیس کانون توسعه دهندگان فضای مجازی)، نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، اساتید دانشگاه، کارآفرینان و فعالان وب ایران با محوریت نهایی ساختن مباحث محتوایی و اجرایی و همچنین چگونگی پوشش خبری اجلاس در رسانه‌های ملی و بین المللی برگزار گردید.

همتی در این جلسه با اشاره مجدد بر ایجاد ارتباط نزدیک بین دولت و فعالان وب فارسی، گفت: اجلاس وب فارسی از بزرگترین رخدادها و رویدادهای کشور در زمینه فضای مجازی و وب است و در بین فعالان و توسعه دهندگان فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد، به همین دلیل این مراسم باید به بهترین برگزار گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از اهداف مهمی که سومین اجلاس وب فارسی دنبال می‌کند، دعوت از کشورهای دوست، همسایه و هم‌ زبان بوده است تا بتوانیم از پتانسیل‌های مشترک و ایجاد فضای تعاملی و بین اللملی بهره ببریم.

رئیس کانون توسعه دهندگان فضای مجازی گفت: اجلاس وب فارسی گامی مهم و حرکتی عظیم به منظور پیشرفت عرصه وب فارسی است، البته این مهم بدون تلاش و حمایت دولتمردان، فعالان سایبری و توسعه دهندگان فضای مجازی میسر نمی‌شد. در حال حاضر فضای مجازی کشور بیش از هر زمان دیگری پتانسل کار و توسعه را دارد.

وی اظهار داشت: فضای مجازی و وب فارسی، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های جهانی چشمگیری را در چند سال اخیر تجربه کرده‌اند که این پیشرفت‌ها بیش از هر عاملی به سبب همت گماردن و کوشش دولتمردان دلسوز و جوانان کشورمان به دست آمده است.

در ادامه این نشست سایر اعضای کمیته نظرات خود پیرامون محورهای جلسه مذکور از جمله ضرورت حضور جدی فعالان وب فارسی در این اجلاس، نحوه‌ گسترش اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص دعوت به حضور در این اجلاس را بیان کردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در سومین اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

    نظرات