چرا بزرگ ترین خرده فروشی جهان از ارزهای رمزپایه پشتیبانی نمی کند

چرا بزرگ ترین خرده فروشی جهان از ارزهای رمزپایه پشتیبانی نمی کند

علیرغم رشد روزافزون ارزهای رمزپایه، اما این نوع ارزها در فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون سهم چندانی ندارند.

به گزارش اکوسیستم، در سال 2017 میلادی ارزهای رمزپایه رشد زیادی را تجربه کردند، حتی در طی ماه‌های گذشته با افزایش قیمت بیت کوین تا مرز 20 هزار دلار، افراد بسیاری که تا پیش از این با این نوع ارزهای آشنا نبودند، بخشی از سرمایه خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردند. البته با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، تعدادی از کارشناسان این افزایش ارزش را حبابی دانستند. با وجود نظرات مثبت و منفی در رابطه با ارزهای رمزنگاری شده همچنان شاهد محبوبیت این ارز دیجیتال هستیم.

علیرغم افزایش محبوبیت و استفاده از ارزهای دیجیتال، اما کاربران برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین نظیر آمازون نمی‌توانند از این نوع ارز استفاده کنند.

آمازون که بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین جهان است در سال 2016 میلادی، فروشی 94 میلیارد دلاری را تجربه کرد و قطعا در سال 2017 این رقم افزایش زیادی داشته است. این فروشگاه علاوه بر دارا بودن سهم 50 درصدی از کل خریدهای آنلاین آمریکایی‌ها، بخشی از بازار جهانی فروش آنلاین را نیز در اختیار دارد. کمپانی آمازون تا کنون امکان پرداخت از طریق ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین را برای کاربران فراهم نکرده است. به عنوان بزرگ‌ترین خرده فروش جهان، تصمیم آمازون در مورد پشتیبانی از ارزهای رمزپایه را باید یک اتفاق بسیار بزرگ در این حوزه دانست.

یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه پشتیبانی آمازون از این ارزهای دیجیتالی، تعداد تراکنش‌هایی است که پول‌های رمزنگاری شده از آن پشتیبانی می‌کنند؛ بطور مثال بیت کوین در هر ثانیه از ۷ و اتریوم در هر ثانیه از انجام ۱۵ تراکنش پشتیبانی خواهند کرد. اما آمازون در هر ثانیه بیش از 600 تراکنش را تجربه می‌کند. حال شرایطی را تصور کنید که تنها بخشی از این تراکنش با استفاده از ارزهای رمزپایه انجام شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.

در حقیقت سرعت پایین در تراکنش‌ها علت این است که آمازون فعلا از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کند. غول خرده فروشی جهان با پیاده سازی و اجرای گسترده فناوری‌ها غریبه نیست، این شرکت به دنبال آن است که برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها از فناوری‌های بهبود یافته‌ای کمک بگیرد. البته پول‌های رمزنگاری شده‌ای نیز وجود دارند که سرعت تراکنش آنها زیاد است، مانند ریپل، این ارز دیجیتال که طی روزهای گذشته ارزش آن افزایش قابل توجهی داشته است، می‌تواند بالغ بر 1500 تراکنش را در هر ثانیه پشتیبانی کند.

بعضی از حدس و گمان‌ها حاکی از این است که آمازون بطور مستقل به دنبال وارد شدن به زمینه پول‌های رمزنگاری شده است، برای مثال شرکت آمازون در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی دامنه‌هایی از جمله amazonethereum.com ،amazoncrypticurrency.com و amazoncrypticurrencies.com را ثبت کرد. البته فقط به خاطر ثبت این دامنه‌ها نمی‌توان گفت که بزرگ‌ترین خرده فروشی جهان به پشتیبانی از ارزهای رمزپایه خواهد پرداخت؛ ولی در مورد سیاست‌های آمازون در قبال پول رمزنگاری شده، سه رویکرد قابل پیش بینی است:

  • آمازون کاملا از حوزه‌ی ارزهای رمزنگاری شده دوری کند
  • آمازون یکی از رقبای بیت کوین را به علت ظرفیت بالای تراکنش‌ها برگزیند
  • آمازون به صورت مستقل ارز رمزنگاری شده‌ مخصوص به خود را ارائه دهد

آمازون هر کدام از استراتژی فوق را که در پیش گیرد، روی ارزهای رمزپایه تاثیر خواهد گذاشت. قطعا اگر این خرده فروشی ارز دیجیتالی خود را خلق کند، عنوان اولین شرکتی را از آن خود خواهد کرد که چنین اقدامی انجام داده است.

    نظرات