اسپاتیفای تبدیل به شرکت سهامی عام مي شود

اسپاتیفای تبدیل به شرکت سهامی عام مي شود

بعضی از منابع خبری گفته‌اند که اسپاتیفای بطور محرمانه برای مبدل شدن به یک شرکت سهامی عام اقداماتی را انجام داده است، در همین راستا این سرویس استریم موسیقی اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی درخواست خود را در کمیسیون امنیت و بورس ایالات متحده آمریکا (SEC) ثبت کرد.

به گزارش اکوسیستم، منابع آگاه خبر داده‌اند که در سه ماهه اول سال 2018 میلادی، اسپاتیفای فعالیت خود را در قالب یک شرکت سهامی ادامه خواهد داد و به احتمال زیاد این اتفاق در ماه فوریه خواهد افتاد.

به نظر نمی‌رسد که شرکت اسپاتیفای قصد عرضه اولیه سهام خود را داشته باشد، احتمالا این سرویس بخواهد در قالب یک DPO  به بازار بورس وارد شود. تا کنون عرصه اولیه سهام استارتاپ‌های بسیاری نتیجه مطلوبی را دربر نداشته است، از اینرو اسپاتیفای نیز تمایلی به در پیش گرفتن این راه ندارد، ولی با تبدیل شدن به DPO نیز ریسک بزرگی را پذیرفته است. البته عمومی شدن به شیوه DPO در بین شرکت‌ها اقدام بی سابقه‌ای نیست، ولی برای شرکتی به بزرگی اسپاتیفای با ارزشی بالغ بر 8/4 میلیارد دلار کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد.

شرکت اسپاتیفای در حال حاضر با بیش از 140 میلیون کاربر فعال و 60 میلیون مشترک پولی سرآمد سرویس‌های استریم موسیقی به حساب می‌آید، البته در این میان سرویس‌هایی مانند پندورا و اپل موزیک از جمله رقبای قدرتمند آن به حساب می‌آیند. البته پندورا سابقه فعالیت بیشتری را در بازار بورس دارد. این شرکت در سال 2011 میلادی به سهامی عام تبدیل شده است و در حال حاضر هر واحد از سهام آن در بازار بورس ایالات متحده ارزشی معادل 5 دلار دارد، البته این مبلغ از یک سوم قیمت عرضه اولیه سهام آن (16 دلار) نیز کمتر است.

    نظرات