هفت ابزار برای سهولت و بهبود مدیریت کسب و کار

امروزه فناوری به عرصه کسب و کار وارد شده است و با فراهم کردن ابزارهایی مانند trello و slack باعث سهولت و بهبود مدیریت کسب و کارها شده است.

اکوسیستم – مسلما تمام کارآفرینان تمایل دارند که روزی کسب و کارشان به موفقیت دست یابد، اما این هدف به سادگی محقق نمی‌شود و کارآفرین‌ها و ارزش‌آفرین‌ها نیز این موضوع را می‌دانند. برای رسیدن به قله‌های موفقیت سخت کارکردن مهم است، اما در کنار آن باید هوشمندانه عمل کرد. به عنوان یک کارآفرین حتما می‌دانید که هر دقیقه ارزشمند است، بنابراین فرصتی برای هدر دادن باقی نمی‌ماند.

برای مدیریت یک کسب و کار یا استارتاپ باید وقت زیادی بگذارید و این یعنی همیشه سرتان شلوغ است و حتی ممکن است در طول روز کارهای ناتمام زیادی داشته باشید. اما به لطف فناوری می‌توان این اوضاع را بهبود بخشید. در ادامه 7 ابزار فناوری را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها قادر خواهید بود کسب و کار خود را با بهره وری بالا و آسانتر از همیشه مدیریت کنید. با داشتن عملیات تحت کنترل و مدیریت آنها در کنار هم می‌توانید زمان بیشتری را برای تمرکز بر اجرای کسب و کار خود صرف کنید.

Trello

Trello این امکان را فراهم می‌کند تا پروژه خود را از ابتدا تا انتها کنترل و مدیریت نمایید. برای هر کار می‌توانید یک کارت اضافه کنید و کارت مورد نظر را به صاحب آن اختصاص دهید؛ به علاوه در هر کارت می‌توانید نظرات خود را بنویسید و مهلت اتمام آن را نیز مشخص کنید. به علاوه این امکان نیز وجود دارد که برای هر کارت نمودار پیشرفت ایجاد نمایید تا بقیه اعضای تیم بتوانند میزان پیشرفت هر یک از کارها را مشاهده کنند.

Slack

حتی اگر از میلیون‌ها ابزار به منظور بهبود مدیریت کسب و کار خود بکار بگیرید، ولی یک راه ارتباطی مناسب بین اعضای تیم کاری وجود نداشته باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. Slack با ایجاد یک فضای گفتگوی کاربرپسند برای اعضای تیم کسب و کار شما، این امکان را فراهم می‌کند تا در هر جا و زمانی که با یکدیگر گفتگو کنند. در Slack شما می‌توانید گفتگوهایی در ارتباط با پروژه خود را به وجود آورید و تمام بحث‌ها را در آنجا انجام دهید تا سرعت تصمیم گیری و همکاری افزایش پیدا کند.

PandaDoc

از قدیم کاغذ بازی بخش جدایی ناپذیریی از کسب و کار بوده است؛ اما با وجود پیشرفت دنیای دیجیتال وابسته بودن امور به کاغذ در قراردادها، پیشنهادها و نقل قول چندان خوشایند نیست. اگر استفاده از کاغذ برای شما نیز خوشایند نیست می‌توانید از یک نرم افزار مدیریت اسناد مثل PandaDoc استفاده نمایید تا دیگر احتیاجی به چاپ و اسکن اسناد نداشته باشید و در عوض تمام کارها به صورت دیجیتالی انجام می‌شود.

این ابزار برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا بطور همزمان اسناد را ایجاد، ارسال و پیگیری کنید. در PandaDoc امکان ایجاد امضای الکترونیکی هم وجود دارد. با کنار هم بودن همه چیز در یک ابزار ساده، زمان صرف شده برای اسناد بسیار کاهش خواهد یافت، به این ترتیب می‌توانید وقت بیشتری برای سایر وظایف خود به عنوان یک کارآفرین داشته باشید.

Freshbooks

مدیریت امور مالی می‌تواند استرس‌زا باشد، به ویژه اگر به تنهایی اینکار را انجام دهید. Freshbooks یک سیستم ساده و راحت برای مدیریت امور مالی در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید هزینه‌های خود را پیگیری، فاکتورها را ارسال نمایید و حساب‌های خود را خیلی آسان مدیریت کنید. حسابداری با Freshbooks سریع و مطمئن انجام می‌شود، در نتیجه زمان بیشتری برای اختصاص به سایر بخش‌های کسب و کار خود خواهید داشت.

ZenDesk

به تازگی خدمت به مشتریان در بازار جهانی از اولویت بالایی برخوردار است. افرادی که وقت خود را صرف این موضوع می‌کنند به خوبی از مزایای آن آگاه هستند. شپ هیکن (متخصص خدمات مشتری)، به تازگی در توییتر خود نوشته است که هر ارتباطی با مشتریان کسب و کار خود را باید جدی بگیرید و در بهینه سازی آن تلاش کنید، حتی کوچکترین مواردی که کمتر به چشم می‌آیند؛ این عوامل در آینده تأثیر خود را نشان می‌دهند.

ZenDesk یک ابزار کمکی آنلاین است که به شما اطمینان می‌دهد، مشتریان از تمام تعامل‌های موجود با کسب و کار شما رضایت دارند. در این ابزار این امکان برای شما فراهم است که به وسیله یک داشبورد و با استفاده از ایمیل، حساب کاربری در شبکه اجتماعی و تلفن با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

Calendly

به عنوان مدیر یک کسب و کار، به احتمال زیاد برنامه ریزی خیلی فشرده‌ای دارید؛ بنابراین افزودن هرگونه جلسه یا تماس تلفنی جدید در برنامه فشرده فعلی کاری شما، می‌تواند خیلی سخت و غذاب آور باشد. ابزار Calendly برنامه ریزی جلسات و قرار ملاقات را برای شما آسان می‌کند، Calendly این کار را با هماهنگ کردن برنامه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت برای جستجو میان ایمیل‌ها و نامه‌ها برای شما انجام می‌دهد.

MailChimp

زمانی که شما قصد دارید تعداد زیادی ایمیل ارسال کنید، شاید استفاده از سرویس‌های معمول مثل Gmail یا Outlook کمی دشوار باشد. در این شرایط به یک ابزار اتوماسیون بازاریابی مثل MailChimp برای ارتباط بهتر با لیست ایمیل خود احتیاج دارید.

MailChimp برای شما امکان ساخت ایمیل‌های حرفه‌ای را فراهم می‌کند. شما می‌توانید آنها را به مخاطبین خود ارسال نمایید و کمپین‌های‌تان را پیگیری کنید. به علاوه قادر خواهید بود ایمیل‌های خودکار را تنظیم کنید تا بدون هیچ زحمتی در زمان معینی ارسال گردند. کافی است یکبار کمپین‌های مطلوب خود را بسازید و بقیه کار را به MailChimp بسپارید. پس از ارسال ایمیل‌ها شما می‌تواند داده‌ها را مشاهده کنید و میزان بهره‌وری ایمیل‌های خود را بسنجید.

    نظرات