فیلتر وب سایت های جابینجا و سه سوت جابز

فیلتر وب سایت های جابینجا و سه سوت جابز

وب‌سایت‌های کاریابی جابینجا و سه‌ سوت جابز پس از دریافت ایمیلی از سوی کمیته فیلترینگ، مسدود شدند.

به گزارش اکوسیستم، کاریابی‌های اینترنتی Jobinja.ir و 3sootjobs.com امروز فیلتر شدند. براساس اعلام مدیران، این فعالان در زمینه کاریابی اینترنتی امروز ایمیلی از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مبنی بر اینکه به دلیل محتوای مجرمانه موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای، در صورت عدم حذف این محتوا مسدود خواهند شد، دریافت کردند. پس از آن ابتدا Jobinja.ir و سپس 3sootjobs.com از دسترس خارج شدند.

هفته گذشته محمد اکبرنیا (مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی)، از پیشنهاد افزایش جریمه نقدی کاریابی‌های غیر مجاز تا ۶۰ میلیون تومان در کشور خبر داد.

جابینجا در بیانیه‌ رسمی خود در مورد فیلترینگ این سایت کاریابی اینترنتی، با اشاره به موفقیت‌هایی که در بحث کاریابی برای جوانان به دست آورده است، اعلام کرد که این وب‌سایت هیچ ایمیلی از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دریافت نکرده است و بدون اخطار قبلی از دسترسی خارج شده‌اند.

در قست دیگری از بیانیه جابینجا به ماده ۳۰ از فصل چهارم آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات اشتغال به حرفه‌ کاریابی اشاره گردیده است؛ طبق این ماده، بررسی تخلفات مؤسسه کاریابی باید در هیئت استانی بررسی شود و جابینجا هیچگونه دعوت شفاهی و کتبی در این رابطه از سوی نهادهای مسئول دریافت نکرده است.

    نظرات