چهار اصل زیربنایی برای شروع کسب و کارهای نوپا

چهار اصل زیربنایی برای شروع کسب و کارهای نوپا

بازار، برنامه ریزی مالی، فرهنگ کار و تیم کاری چهار اصلی هستند که نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها دارند.

اکوسیستم – بطور کلی راه اندازی یک کسب و کار سخت است، موفقیت یک کسب و کار مستلزم سال‌ها سختی کشیدن، تا دیر وقت کار کردن، دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و استرس‌های ناشی از کار است که بیشتر مردم از آن اطلاعی ندارند.

نشریه فوربز به بررسی چهار اصل مهم می‌پردازد که اغلب بنیانگذاران استارتاپ‌ها، زمان آغاز به کار آنها را فراموش می‌کنند، چهار اصلی که نقش مهمی در موفقیت یک کسب و کار دارند.

بی آینده بودن کسب و کار

ما معمولا جذب نرم افزار یا سخت افزاری می‌شویم که به نظرمان زیبا می‌آید و بعد به این فکر می‌کنیم که یک محصول را براساس این فناوری تولید کنیم و در یک آخر هفته کاری آنقدر سعی می‌کنیم تا به محصول دست پیدا کنیم، اما آنقدر از ساخت این محصول هیجان زده می‌شویم که فراموش می‌کنیم نیازهای بازار را نیز در نظر بگیریم و حتی 10 دقیقه وقت برای بررسی اینکه ایده ما قابل اعتماد است یا نه صرف نمی‌کنیم. تولید محصولی که مردم به آن نیاز ندارند، اولین دلیل شکست کسب و کارهای نوپا است بنابراین ایده‌ها را از دید کاربران بررسی کنید. پاسخ به سوالی معمولی یا مشکلی که در خدمات وجود دارد، می‌تواند به پیدا کردن یک ایده خوب برای استارتاپ به شما کمک شایانی نماید.

برنامه ریزی مالی

نبود برنامه ریزی مالی مناسب می‌تواند باعث شکست یک کسب و کار شود. شروع کار بدون سرمایه کافی، سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. از اینرو برنامه ریزی مالی و تصمیمات مدیریتی صحیح در این شرایط نقش مهمی را برای موفقیت استارتاپ به عهده دارند.

فرهنگ کار و استخدام

وقتی هنوز نمی‌توانید چهار دست و پا راه بروید، شروع به دویدن نکنید. در فرهنگ استارتاپی باید به شفافیت، همدردی و پشتکار توجه کنید و فقط زمانی نیروی جدیدی را استخدام کنید که ضرورت دارد. در خرج کردن دقت کنید، شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک، گوگل و ... از ابتدا برای پرسنل ناهار نخریدند یا سالن کنفرانس احدات نکردند.

تیم کاری، قدرت کسب و کار است

روی تیم کاری خود سرمایه گذاری کنید، آنها را به خوبی آموزش دهید و به آنها به قدر کافی اعتماد کنید و بگذارید تا خودشان کارها را هدایت کنند. سعی کنید یک ساختمان محکم از آدم‌ها و تکنولوژی بسازید؛ این اقدام در سال‌های آتی به موفقیت کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

    نظرات