ارز مجازی تلگرام رکورد عرضه اولیه سکه (ICO) را می شکند

ارز مجازی تلگرام رکورد عرضه اولیه سکه (ICO) را می شکند

تلگرام در نظر دارد با عرضه اولیه سکه (ICO)، سرمایه خود را به بیش از 2 میلیارد دلار افزایش دهد، البته این میزان افزایش سرمایه از طریق آیکو بی سابقه است.

به گزارش اکوسیستم، تلگرام برای جمع آوری سرمایه، قصد دارد اقدام به برگزاری عرضه‌ اولیه سکه‌ (ICO) کند. این شرکت هدف از این اقدام را رساندن سرمایه خود به بیش از 2 میلیارد دلار تعریف کرده است.

در فاز اول تلگرام تصمیم دارد سکه‌هایی را به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار را از طریق فروش خصوصی به خریداران واگذار کند، همچنین فروش عمومی سکه‌های تلگرام که از ماه مارس سال جاری میلادی شروع می‌شود، سرمایه‌ای به ارزش 1/5 میلیارد دلار را برای این شرکت به ارمغان خواهد آورد. این اطلاعات از منابع نزدیکی به دست آمده است که با تلگرام در رابطه با انجام فرایند ICO همکاری می‌کنند. اطلاعاتی که پیش از این منتشر شد، حاکی از آن بود که تلگرام قصد دارد از این طریق نسبت به جمع آوری 1/2 میلیارد دلار اقدام کند.

گریگوری کلوموف از صرافی Exante که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارد، به این نکته اشاره کرد که تقاضا برای سکه‌های تلگرام بسیار زیاد است. همچنین وی در این مورد اظهار داشت: تعدادی از شرکت‌های غربی که از امتیاز خرید سکه موسوم به Gram برخوردار بوده‌اند، تقاضایی مبنی بر فروش دوباره آن را ارائه کرده‌اند؛ زیرا سکه‌های تلگرام در زمان عرضه عمومی دو برابر بیش از آنچه در عرضه خصوصی به فروش رفته‌اند، ارزش گذاری می‌شوند.

ICO تلگرام را باید بزرگترین آیکو در تاریخ ارزهای دیجیتال تا به امروز دانست. در سال گذشته میلادی استارتاپ‌ها از این طریق موفق شدند 4 میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشند که بیشترین میزان آن ۲۵۷ میلیون دلاری بوده است؛ با این وجود ارزش کل سرمایه‌ای که انتظار می‌رود شرکت تلگرام از این طریق جذب کند، بالغ بر ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

    نظرات