3 کارآفرین موفق و جوان آسیایی در حوزه صنعت زیبایی

3 کارآفرین موفق و جوان آسیایی در حوزه صنعت زیبایی

در گذشته صنعت زیبایی تنها تحت سلطه چند تن از غول های تولید کننده محصولات زیبایی بود. اما خوشبختانه در سال های اخیر برندهای زیابیی جدیدی وارد بازار و صنعت زیبابی شده اند که دارای محصولات بسیار خاص و جذابی هستند. این برندها همگی به صورت شخصی و با صاحبان جوان پا به عرضه صنعت زیبایی قرار داده اند.

به گزارش اکوسیستم، مسلما امروزه تغییرات زیادی در صنعت زیبایی در جهان ایجاد شده است. یکی از این تغییرات مربوط به ظهور استارتاپ های جدید و خارج شدن صنعت زیبایی از سلطه غول های تولید کننده محصولات بهداشتی و زیبایی است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تمامی این استارتاپ ها دارای صاحبان جوانی هستند.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی 3 کار آفرین جوان آسیایی که استارتاپ های موفقی را در حوزه زیبایی تاسیس کرده اند بپردازیم. هر 3 این استارتاپ ها توانسته اند به نوعی با غول های تجارت در حوزه زیبایی به رقابت بپردازند.

اولین کارآفرین جوان و موفق در حوزه صنعت زیبایی نیکولاس تراویس نام دارد که توانست برند موفق Allies of Skin را راه اندازی نماید. برند سنگاپوری Allies of Skin به هدف تولید محصولات زیبایی که در کنار سایر محصولات زیبایی برندهای دیگر نیز قابل استفاده هستند، راه اندازی شده است. افرادی که قصد دارند از محصولات این برند استفاده کنند الزاما نیازی به استفاده از همه محصولات آن ندارند و می توانند از محصولات این برند در کنار محصولات سایر برندها نیز استفاده کنند. در واقع هدف این برند از تولید محصولات این چنینی این است که مشتریان نشان دهد می بایست بدون توجه به نام برند از محصولاتی استفاده کنند که با پوست و یا بدن آن ها هماهنگی دارد.

تراویس کار خود را با تولید تنها 3 محصول آغاز کرد و با همین سه محصول بود که توانست نام Allies of Skin را به یک برند جهانی تبدیل نماید. او در خصوص راه اندازی برند خود به این نکته اشاره کرده است که قصد داشته است تا تمرکز خود را بر روی خرده فروشی محصولات و جهانی شدن از این طریق قرار دهد.

عاملی که توانسته است تراویس را در تولید محصول و جهانی کردن آن ها موفق نماید در واقع طراحی اهداف از همان نقاط ابتدایی تا انتهایی راه اندازی استارتاپ بوده است. در حال حاضر برند Allies of Skin توانسته است به بهترین و درجه یک ترین برند سنگاپوری در تولید محصولات زیبایی تبدیل شود. هدف این برند ارائه محصولات به کل خاورمیانه و در دست گرفتن بازار خاور میانه است.

دومین کارآفرین موفق در زمینه تولید محصولات زیبایی فرانک کانگ است که توانسته برند موفق Althea را ایجاد نماید. این برند که کار خود را در سال 2015 میلادی آغاز کرده است یکی از برندهای فعال در حوزه زیبایی در کره است که از سراسر دنیا مشتریانی را توانسته جذب نماید. زمانی كه موسس این برند یعنی فرانک کانگ در سیلیکون ولی فعالیت داشته است متوجه می شود که کیفیت محصولات زیبایی برندهای کره تا چه حد از استانداردهای جهاني که غول های صنعت زیابیی جهان آن ها را دنبال می کند، عقب است. از این رو وی تلاش کرده است تا محصولاتی تولید کند که از نظر کیفیت و استانداردهای رعایت شده در آن ها بسیار نزدیک به محصولات برندهای مشهور و معتبر دنیا باشد.

اما عقاید و اهداف این برند باعث شده است تا این برند را از سایر برندهای حوزه زیبایی که در فروشگاه ها مشاهده می شوند متمایز نماید. در واقع محصولات این برند به طور مستقیم وبدون نیاز به حضور در فروشگاه های زیبایی به صورت مستقیم در اختیار مشتریان قرار داده می شوند. در واقع این برند سعی دارد تا با حذف هر چه بیشتر واسطه ها محصولات خود را با بیشترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

موسس این برند به این نکته اشاره کرده است که به دلیل وجود قابلیت ارسال مستقیم محصول به مشتری از طریق پلت فرم اختصاصی این برند، توانسته است به یک برند جهانی و پر طرفدار تبدیل شود.

او در خصوص نحوه رقابت این برند با سایر برندهای حوزه زیبایی که روز به روز بر تعداد آن ها در بازار افزوده می شود به این نکته اشاره کرده است که کلید موفقیت آن ها در ارائه محصول و باقی ماندن در جایگاه بالایی در رقابت دنبال کردن ترندهای روز بازار و تبدیل شدن به یک ترند جهانی است و در واقع آن ها با استفاده از پلت فرم خود قصد دارند تا بدون نیاز به تبلیغات بیش از حد و حضور در فروشگاه های فیزیکی بهترین محصول با نازل ترین قیمت را بدون واسطه دلالان در اختیار کاربران قرار دهند.

اما سومین کارآفرین برتر در حوزه تولید محصولات زیبایی که اتفاقا یک بانو است، پالین نگ است. او توانسته است برند Porclain را راه اندازی نماید. پالن نگ با دنبال کردن حرفه اصلی مادرش در سنگاپور توانست یکی از معتبر ترین برندهای محصولات مراقبت از پوست را در سنگتپور راه اندازی نماید. محصولات تولید شده توسط برند Porclain توانسته است نظر بسیاری از افرادی را که دغدغه های زیادی در خصوص مراقبت از پوست خود دارند بر طرف نماید. در واقع محصولات تولید شده توسط برند Porclain با استفاده از دانش پزشکی در خصوص مراقبت از پوست برای طیف وسیعی از افراد تولید شده است. این برند برای تمامی طیف های گوشتی محصولات مناسب و با کیفیتی تولید می کند. پالین نگ در خصوص هدف از راه اندازی استارتاپ و برند خود به این واقعیت اشاره کرده است که او عمیقا و قویا عقیده دارد که با آموزش مردم و تغییر ذهنیت آن ها برای استفاده از محصولات زیبایی به خصوص محصولات مراقبت از پوست، می تواند در ارائه محصولات با کیفیت و جلب نظر و همراهی مشتریان موفق بود.

این برند برای اولین بار از مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتالی در سال 2013 استفاده کرده و اولین تجربه خود را در این زمینه در سال 2013 داشته است. در واقع او با راه اندازی کمپین #fffriday مردم را تشویق کرده است تا در روزهای جمعه و تعطیل از استفاده از کرم هایی که به foundation مشهور هستند دست بردارند و به پوست خود استراحت دهند.

این برند بیشترین سود و درامد خود را مدیون استفاده از فضای مجازی و امکانات این فضا برای معرفی برند ومحصولات آن می داند. علاوه بر این یکی از اهداف مهم این برند که تا حدودی نیز برآورده شده است فروش محصولات در سراسر دنیا و جذب مشتری از سراسر این کره خاکی است.

 

    نظرات