ورود ارزهای رمزپایه به معاملات مواد غذایی

ورود ارزهای رمزپایه به معاملات مواد غذایی

ماه گذشته برای اولین بار ارز رمزپایه به معاملات کشورهای بزرگ نیز وارد شد و معامله انتقال گندم از روسیه به ترکیه با بیت کوین صورت گرفت.

به گزارش اکوسیستم، در این معامله خرید 3 هزار تن گندم با استفاده از بیت کوین انجام شد؛ به این ترتیب ارزهای دیجیتالی در حال ورود به تجارت مواد غذایی هستند.

ایوان ویکولوف (مدیر اجرایی بخش حمل و نقل روسیه) در مورد این معامله گفت: این عملیات قسمتی از آزمایش پرداخت به وسیله ارزهای رمزنگاری شده به منظور انجام معاملات حمل و نقل کالاهای عمده است.

وی اضافه کرد: ما مشغول به وجود آوردن یک سیستم پرداخت بین المللی ساده‌تر و سریعتر از آنچه که معمول است، هستیم و این اولین قرارداد حمل و انتقال کالا برپایه یک ارز مجازی می‌باشد.

براساس گزارشی که نشریه بلومبرگ در اینباره منتشر کرد، معامله فوق بزرگترین معامله مواد غذایی در جهان است که توسط ارزهای دیجیتال به انجام رسید.

ویکولوف در ادامه به این موضوع اشاره کرد که تحریم‌های بین المللی علیه کشورهایی مانند سوریه و محدودیت دسترسی به دلار، توانایی این کشور را در زمینه واردات مواد غذایی را با مشکل مواجه ساخته است. وی در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم فضای معاملاتی ساده و آسانی را به وجود آوریم. در این راستا تصمیم داریم ارزهای رمزپایه را برای انجام معاملات بکار ببریم و تا اواسط سال 2018 میلادی نیز سرمایه گذاری گسترده‌ای را در مورد توسعه ارزهای دیجیتال انجام خواهیم داد.

ویکولوف یکی از چالش‌های موجود در رسیدن به این هدف را نوسانات بیت کوین دانست و گفت: این ارز مجازی پس از افزایش چشمگیر ارزش خود در سال گذشته، به یکباره در ماه دسامبر بیش از 40 درصد کاهش قیمت داشت.

    نظرات