آیا سرمایه گذاری در بیت کوین همچنان سودآور است؟

آیا سرمایه گذاری در بیت کوین همچنان سودآور است؟

در سال 2017 میلادی بازار خرید و فروش ارزهای رمز پایه به ویژه بیت کوین  بسیار پر رونق بوده است. به طوریکه در سال 2017 میلادی ارزش این ارز رمز پای تا 100 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اکوسیستم، ارزش بیت کوین که در ابتدای سال 2017 میلادی در حدود هزار دلار بوده است در پایان سال 2017 میلادی به بیش از 19 هزار دلار برای هر واحد رسیده است.این افزایش قیمت ناگهانی باعث شد تا بسیاری از سرمایه گذاران و افراد دیگر به سمت سرمایه گذاری در بیت کوین هجوم ببرند.هر چند بعد از افزایش ناگهانی ارزش بیت کوین، در طول یک هفته ارزش آن تا حدی کاهش یافت، اما بسیاری از مردم و حتی سرمایه گذاران حرفه ای نیز با توجه به افزایش قیمت بیت کوین سعی در ورود به حوزه سرمایه گذاری بر روی بیت کوین داشته اند.

اما با توجه به هجوم سرمایه گذاری ها به سمت ارزهای رمز پایه و به خصوص بیت کوین، برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده است که آیا سرمایه گذاری بر روی بیت کوین همچنان سودآور است؟ در ادامه این مطلب به بررسی و پاسخ به این سوال مهم خواهیم پرداخت.

نکته اولی که باید به عنوان یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین به آن توجه کرد این است که هدف از سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و یا به طور کلی ارزهای رمز پایه چیست؟ به عقیده بسیاری از کارشناسان، عمدتا دو دسته از افراد به دنبال سرمایه گذاری بر روی بیت کوین هستند. دسته اول افرادی هستند که عقیده دارند، بیت کوین در اینده جایگزین رازهای رایج خواهد شد و به طور رسمی وارد سیستم پولی و مالی خواهد شد. دسته دیگر سرمایه گذاران هم هستند که بدون توجه به آینده به دنیال سرمایه گذاری در جایی هستند که سود و پول بیشتری برای آن ها به همراه داشته باشد. البته برای سرمایه گذاری در بیت کوین الزاما نیازی به این نیست که در یکی از این دو دسته سرمایه گذاران قرار داشته باشدی. تنها چیزی که لازم است به آن توجه کنید این است که باید بدانید بر روی چه چیزی و چگونه سرمایه گذاری خود را باید انجام دهید.

اگر بر این باورید که بیت کوین در آینده جایگزینی برای ارزهای رایج خواهد شد و به نوعی به طور رسمی وارد سیستم پولی و مالی دنیا خواهد ش بنابراین می توانید سرمایه گذاری خود در بیت کوین را به امید اینکه روزی این ارز مجازی همه گیر خواهد ش، انجام دهید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای اینکه ارز رمز پایه یا مثلا بیت کوین بخواهد به عنوان پول رایج و ارز رایج در دنیا و زندگی روزانه مردم وارد شود، نباید نوسانات چند هزار دلاری داشته باشد. بنابراین برای شروع به سرمایه گذاری و خرید بیت کوین توجه به این موضوع داشت که آیا قیمت کنونی آن قیمت واقعی است و یا ممکن است قیمت بیت کوین در آینده کاهش یابد. در واقع ارزیابی دقیقی از نوسانات جاری ان داشته باشید.

اما اگر هدف شما از سرمایه گذاری در بیت کوین شبیه به هدف سرمایه گذاران دسته دوم در بیت کوین است جواب به سوال در خصوص شروع و یا ادامه سرمایه گذاری در بیت کوین بسیار ساده است. از آنجایی که بیت کوین در ماه دسامبر سال گذشته میلادی با حدود 20 هزار دلار نوسان ارزش و قیمت مواجه بوده است، بنابراین وقتی بازار نواسانات زیادی در ارزش و قیمت هر کالای قابل خرید و فروش دارد، سرمایه گذاری به وقت و به موقع در آن بازار مسلما سود آور است و فرصت مناسبی برای کسب درآمد بسیار زیاد است. البته این نوع سرمایه گذاری برای کوتاه مدت جوابگو است.

اما برای شروع سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و یا هر ارز رمز پایه دیگر مراحلی باید طی شود. اولین مرحله تحقیق و مطالعه در خصوص سرمایه گذاری بر روی ارز های رمز پایه است. اگر اولین بار است که قصد انجام سرمایه گذاری در بیت کوین را دارید باید توجه نید که هرگز نباید تمام سرایه خود را خرج خرید بیت کوین نمایید. از طرفی همواره به دنبال نظرات و عقاید سایر سرمایه گذاران به خصوص آن دسته از افرادی که سرمایه گذاری خود را روی بیت وین انجام داده اند باشید. در واقع وقتی افراد برای اولین بار وارد بازار سرمایه گذاری در بیت کوین می شوند، با ارزش بالا و نوسانات بالای آن به خصوص افزایش قیمت آن در عرض چند هفته مواجه می شوند بدون فکر تمام سرمایه خود را صرف خرید بیت کوین می کنند. این عادت برای سرمایه گذاری در سایر حوزه ها نیز وجود دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که بررسی نکردن و عدم بررسی ارزش قیمت بیت کوین در یک بازه زمانی بلند مدت منجر به هدر رفت مقدار زیادی سرمایه خواهد شد.

برای افرادی که اولین بار است وارد بازار سرمایه گذاری در ارزهای رمز پایه و بلاک چین و بیت کوین می شوند، بررسی روند تغییرات بازار و ارزش ها قبل از انجام سرمایه گذاری لازم و ضروری است.

مرحله بعدی برای سرمایه گذرای در بیت کوین، باز کردن یک حساب تجاری است. به محض اینکه بعد از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدید که زمان سرمایه گذاری در بیت کوین فرا رسیده است می بایست اقدام به باز کردن یک حساب تجاری در Coinbase کنید. Coinbase یک پلت فرم سرمایه گذاری است ه به عقیده بسیاری از کارشناسان اینده آن روشن است و بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در ارزهای رمز پایه است. ساخت حساب کاربری در این پلت فرم در حدود 10 دلار هزینه خواهد داشت.

به محض اینکه حساب کاربری خود را در این پلت فرم ایجاد مردید می تواندی وارد مبادلات موجود در پلت فرم Conbase شوید. وارد شدن به این بازار مبادلات باعث می شود تا آخرین اخبار و تغییرات مربوط به مبادلاتی که از طریق این پلت فرم انجام می شود در دسترس شما قرار گیرد.

در بسیاری از شبکه های اجتماعی ویدیو های آموزشی زیادی وجود دارد که می توان با مشاهده این ویدیو ها، سرمایه گذاری در بیت کوین را به درستی انجام داد.

امن کردن سکه های بیت کوین یکی دیگر از مراحلی است که باید برای سرمایه گذاری در بیت کوین اجرا شود. یکی از مهمترین مراحل برای سرمایه گذرای در بیت کوین امن کردن سکه ها است. البته امکان امن کردن سکه ها در پلت فرمCoinbas   وجود دارد اما به عقیده بسیاری بهتر است برای امن کردن این سمه های از اپلیکیشن هایی مثل Nano Ledger و یا Trenzo استفاده شود. این اپلیکیشن ها که به کیف پول مشهور هستند و امکان ایجاد امنیت برای سکه ها را در اختیار کاربران قرار می دهند. بسیاری از افراد به دلیلی عدم رعایت موارد امنیتی در استفاده و سرمایه گذاری بر روی بیت کوین بخشی یا تمام سرمایه خود را از دست داده اند.

مرحله پایانی برای سرمایه گذاری در بیت کوین مربوط به این است که باید آمادگی این را داشته باشید که ممکن است در اثر تغییرات و یا هر گونه اتفاق ناخواسته تمام سرمایه ای را که بر روی بیت کوین انجام داده اید از دست بدهید. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که برای سرمایه گذاری در بیت کوین به هیچ عنوان عجله نکنید. به عقیده بسیاری با وجود اینکه بیت کوین و سرمایه گذاری در آن یکی از بهترین منابع کسب در آمد به حساب می آید اما هرگز و ابدا تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید و هرگز برای سرمایه گذاری در بیت کوین عجولانه و بدون بررسی کافی اقدام نکنید.

    نظرات