رقیب هندی اوبر به استرالیا رسید

رقیب هندی اوبر به استرالیا رسید

سرویس آنلاین درخواست تاکسی اولا (رقیب هندی اوبر) در کشور استرالیا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم، رقیب اصلی اوبر در کشور هند، فعالیت‌های خود را به سایر کشورها نیز توسعه داده است و در همین راستا اولا اعلام کرد که به زودی این سرویس در استرالیا نیز آماده خدمت رسانی به کاربران خواهد بود. این نخستین حضور بزرگترین شرکت تاکسی یاب اینترنتی هند بیرون از مرزهای این کشور است. این استارتاپ قصد دارد پس از اخذ مجوزهای قانونی به سرعت فعالیت خود را در استرالیا آغاز کند، در همین راستا اولا از مالکان تاکسی‌های خصوصی و رانندگان دعوت به همکاری کرده است.

در حال حاضر این استارتاپ در 110 شهر هند، بالغ بر از یک میلیون راننده دارد، این در حالی است که تنها 29 شهر هند تحت پوشش خدمات شرکت اوبر قرار دارند.

مدیرعامل اولا اعلام کرد که کشور استرالیا ظرفیت بالایی برای گسترش فعالیت آنها دارد، اما اولا تنها شرکت تاکسی یاب فعال در این کشور نخواهد بود، زیرا اوبر از سال 2012 میلادی تا کنون در بیش از 10 شهر استرالیا مشغول فعالیت است؛ همچنین تاکسی فای (یک سرویس درخواست آنلاین تاکسی سوئیسی) که در خاورمیانه، اروپا و آفریقا فعالیت دارد نیز به تازگی فعالیت خود را در شهرهای ملبورن و سیدنی استرالیا آغاز کرده است.

البته سایر رقبای این استارتاپ هندی نیز در حال توسعه و گسترش فضای کسب و کار خود هستند. دی دی چاکسینگ چینی که مانع از فعالیت اوبر در این کشور شد، جدیدا در برزیل فعالیت خود را آغاز کرده است؛ به علاوه این کمپانی در استارتاپ‌های اولا و تاکسی فای نیز سرمایه گذاری کرده است. شرکت سرمایه گذاری ژاپنی سافت بانک که اخیرا بخشی از سهام اوبر را خریداری کرد نیز از سرمایه گذاران بزرگ اولا و دی دی به حساب می‌آید.

    نظرات