سرمایه گذاران می توانند تابعیت کشور ترکیه را دریافت کنند

سرمایه گذاران می توانند تابعیت کشور ترکیه را دریافت کنند

سید جلال ابراهیمی (دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه) گفت: سرمایه گذارانی که 2 میلیون دلار ارز را توسط سیستم بانکی وارد ترکیه کنند، تابعیت این کشور را دریافت خواهند کرد.

به گزارش اکوسیستم، ابراهیمی اعلام کرد: دولت ترکیه قصد دارد به هر روش ممکن منابع ارزی خود را تقویت کند و به نوعی به سرمایه داران کشورهای عربی مخصوصا کشورهایی که بهار عرب را گذرانده‌اند، در باغ سبز نشان دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت این کشور به آن دسته از سرمایه گذارانی که 2 میلیون دلار در حوزه‌های صنایع، کشاورزی و امور تجاری سرمایه گذاری کنند، تابعیت می‌دهد. از طرف دیگر هر فردی که خانه یا ملکی به ارزش یک میلیون دلار را در این کشور بخرد، با ارائه سند مالکیت می‌تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند، این موضوع می‌تواند در رفع بحران فروش املاک گران قیمت در این کشور مفید باشد و باعث جذب سرمایه شود. اعطای تابعیت به شرط خرید ملک علاوه بر ورود سرمایه و به وجود آوردن بازار برای خدمات جانبی، اشتغالزایی نیز می‌کند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه تشریح کرد: براساس این مصوبه به هر سرمایه گذاری که ۱۰۰ نیروی کار را جذب کند که به تایید وزارت کار و تامین اجتماعی برسد، تابعیت اعطا می‌گردد. به علاوه به افرادی که 3 میلیون دلار اوراق قرضه دولتی را بخرند یا 3 میلیون دلار در بانک‌های ترکیه پس انداز کنند نیز تابعیت داده می‌شود.

وی به این موضوع اشاره کرد که دولت ترکیه با این شیوه‌ها قصد دارد از کشورهای منطقه، سرمایه داران و صاحبان صنایع را جذب کند و از پول‌های بلا استفاده بهره ببرد.

ابراهیمی تاکید کرد: مدتی قبل دولت ترکیه این امکان را فراهم کرد که اتباع خارجی بتوانند در این کشور ملک خریداری کنند و با این شیوه علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان، منابع ارزی خود را نیز تقویت کرد.

    نظرات