پلتفرم اختصاصی سامسونگ برای استخراج ارزهای دیجیتال

پلتفرم اختصاصی سامسونگ برای استخراج ارزهای دیجیتال

اخیرا شرکت سامسونگ در بیانیه‌ای رسما خبر ورود خود به عرصه پلتفرم‌های استخراج ارزهای مجازی را اعلام کرد.

به گزارش اکوسیستم، با داغ شدن بازار ارزهای رمزپایه، وب سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج آنها به وجود آمده است تا کاربران از این طریق اقدام به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان کنند.

اکنون کمپانی سامسونگ نیز قصد ورود به این عرصه را دارد و اعلام کرده است که تصمیم دارد چیپ ست، پردازنده و پلت فرم‌های مربوط به استخراج ارزهای رمزپایه مخصوص خود را ایجاد کند و توسعه دهد تا به این ترتیب کاربران در سراسر دنیا بتوانند با استفاده از پلتفرم‌های اختصاصی این شرکت کره‌ای به استخراج ارزهای رمز نگاری شده بپردازند و از این طریق کسب درآمد کنند و مبادلات ارزی خود را انجام دهند.

ارزش بیت کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتالی است در سال 2017 رشد بی سابقه‌ای را تجربه کرد؛ این ارز که در ابتدای سال گذشته هزار دلار قیمت داشت در پایان سال از مرز 19 هزار دلار نیز گذشت. از سایر ارزهای رمزپایه پرطرفدار و معروف می‌توان به ریپل و مونرو نیز اشاره کرد.

استفاده از ارزهای مجازی برای مبادلات در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی ممنوع اعلام شده است، این کشورها در مورد سرمایه گذاری در ارزهای مجازی هشدار داده‌اند. علیرغم این مخالفت‌ها و هشدارها، اما همچنان استقبال زیادی از این ارزهای رمزپایه می‌شود و همین امر نیز باعث شده است که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی به منظور استخراج ارزهای مجازی، پلتفرم یا درگاه اختصاصی خود را ایجاد کنند؛ در همین راستا پیام رسان‌های بسیاری پلت‌فرم‌های اختصاصی خود را به این منظور ایجاد کردند و توسعه دادند.

سامسونگ این خبر را در حالی منتشر کرد که حدود یک ماه قبل، دولت کره جنوبی برای کنترل این مبادلات تجاری تصمیم گرفت تنها افراد با حساب‌های کاربری بانکی معین و مشخصی  که در سیستم‌های مبادلات بانکی ثبت و رجیستر شده‌اند، بتوانند با ارزهای مجازی اقدام به خرید و فروش کنند. در نتیجه سایر حساب‌های کاربری نامشخص از انجام مبادلات تجاری منع و سخت‌گیری های بیشتری نیز در این راستا اعمال خواهد شد.

اگر چه سامسونگ در پاسخ به وب سایت تک کرانچ این اقدام را تایید کرده است، ولی جزئیات بیشتری را فاش نکرد.

    نظرات